مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری خبر داد:

کیت تشخیص بیماری کرونا بومی‌سازی می‌شود

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری با اشاره به همکاری مشترک ستاد توسعه زیست‌فناوری و اداره کل آزمایشگاه‌های سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، برای تولید کیت‌های تشخیصی کرونا ویروس، گفت: بر اساس این همکاری مشترک قرار است با استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان، کیت‌های تشخیصی را در داخل کشور تولید کنیم.

کیت تشخیص بیماری کرونا بومی‌سازی می‌شود
کد خبر: 387653
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۶:۵۴:۲۴

اعتمادآنلاین| مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری، گفت: به زودی فراخوان تولید این کیت‌ها برای مشارکت دانش‌بنیان‌های توانمند اعلام خواهد شد. هر شرکتی که در بازه زمانی کوتاه مدت و با بهترین کیفیت، کیت‌های تشخیصی را تولید کند، در این طرح حمایت می‌شود.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: سازمان غذا و دارو هم کار استانداردسازی و ارائه تاییدات این کیت‌ها را به عهده گرفته است و هیات امنای ارزی این سازمان، برای خرید این کیت‌ها در دانشگاه‌ها اقدام می‌کند.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم متولی حمایت از دانش‌بنیان‌ها می‌شود و هر شرکتی که بتواند بهترین کیت را تولید کند، مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

بر اساس اعلام معاونت علمی، قانعی تصریح کرد: این کیت‌های تشخیصی قرار است برای تشخیص آنفلوآنزاهای واگیردار هم مورد استفاده قرار گیرند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها