بیش از 100 حیوان در چین به خاطر مواد ضدعفونی‌ تلف شدند

طبق اعلام رسانه‌های دولتی چین، کارشناسان ادعا کرده‌اند ده‌ها حیوان وحشی در مناطق نزدیک به مرکز شیوع کروناویروس پس از مسمومیت با مواد ضدعفونی‌‌کننده‌ای که توسط کارگران برای جلوگیری از گسترش این ویروس در حجم زیادی استفاده شده، تلف شده‌اند.

بیش از 100 حیوان در چین به خاطر مواد ضدعفونی‌ تلف شدند
کد خبر: 387822
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۰:۰۷:۲۹

اعتمادآنلاین| لاشه بیش از 100 حیوان وحشی در نزدیکی مرکز شیوع کروناویروس در چین کشف شده است.

در مجموع 135 لاشه از حیوانات متعلق به 17 گونه از جمله توکای سیاه، گراز وحشی و راسو در شهر چونگ‌کینگ که هم مرز با استان هوبئی چین است، پیدا شده است.

مقامات چین اعلام کرده‌اند که مرگ دسته‌جمعی این حیوانات احتمالاََ به دلیل استفاده بیش از اندازه‌ی کارگران از مواد ضدعفونی‌‌کننده برای مهار شیوع کروناویروس بوده است.

آن‌ها تأکید کردند که آزمایش‌ها نشان داده هیچ یک از این حیوانات مرده به کروناویروس جدید، آنفلوآنزای مرغی یا بیماری نیوکاسل مبتلا نبوده‌اند. بیماری نیوکاسل یک بیماری بسیار مسری است که پرندگان زیادی را در سراسر جهان مبتلا کرده است.

مقامات لاشه حیوانات را به روش‌های سازگار با محیط زیست دفع کرده‌اند و هم‌چنین مکان‌هایی را که این لاشه‌ها پیدا شده‌اند، ضدعفونی کرده‌اند.

کارگران و کارکنان بهداشتی در سراسر چین برای جلوگیری و کنترل شیوع ویروس اقدام به تمیز و ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی کرده‌اند.

در شهر تائی‌یوان در استان شانشی مقامات مخزن‌هایی از مواد ضد عفونی‌ کننده را به مناطق دورافتاده فرستاده‌اند تا مناطق مسکونی به طور کامل ضد عفونی شوند.

همچنین مقامات محلی برخی مناطق چین از جمله استان‌های جی‌لین، شاندونگ و چه‌جیانگ از هواپیماهای بدون سرنشین برای پاشیدن مواد ضد عفونی کننده استفاده کرده‌اند.

بنا بر گزارش دیلی میل، دولت چین برای جلوگیری از شیوع این بیماری، ده‌ها میلیون نفر را در استان هوبئی که شهر ووهان مرکز آن است، قرنطینه کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها