باد شدید سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از فردا وزش بادهای شدید جنوبی در نواحی مرکزی و روز پنج شنبه وزش باد شدید شمال در نواحی شمالی استان آغاز می شود.

باد شدید سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد
کد خبر: 387847
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۰:۲۷:۳۵

اعتمادآنلاین| علی ملاشاهی اظهار داشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی از روز چهارشنبه وزش باد شدید و گردوخاک با سرعت 50 تا 70 و گاهی 85 کیلومتر بر ساعت در زاهدان و سایر مناطق مرکزی و با شدت کمتر در جنوب شرق استان آغاز می شود.

وی با بیان اینکه امروز اطلاعیه جوی شماره 54 اداره کل هواشناسی استان نیز در این رابطه صادر شده است، افزود: پیامد این شرایط خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت و افزایش موقتی دمای هواست.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به سرعت باد و محدوده وزش باد در نواحی مرکزی استان پیش بینی می شود خیزش گردوخاک در محورهای مواصلاتی این مناطق به ویژه زاهدان-نهبندان، زاهدان-بم و ایرانشهر-بم قابل توجه باشد و تردد در برخی نقاط با اختلال همراه شود.

ملاشاهی در ادامه به آغاز وزش بادهای سرد شمالی از روز پنج شنبه در شمال استان اشاره کرد و گفت: بند دوم اطلاعیه جوی امروز با وزش باد شدید در پنج شهرستان شمال استان اختصاص دارد که بر اساس آن انتظار می رود بیشینه سرعت وزش باد در این مناطق به 75 کیلومتر بر ساعت برسد.

وی خاطرنشان کرد: اثر ماخطره آمیز وزش این باد شدید، خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا و کاهش موقتی و محسوس دماست که توصیه می شود در زمان غبار آلود شدن هوا از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری و در رفت و آمدهای جاده ای نیز احتیاط شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: این شرایط با شدت کمتر در نوار شرقی استان نیز روی می دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها