عصبانیت آمریکا از ترفند نفتی جدید ونزوئلا

شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا در پی تحریم شرکت "روس‌نفت تردینگ" از سوی آمریکا، محموله های نفتی خود را به یک واحد دیگر شرکت روس‌نفت فرستاد و باعث شد مقامات آمریکایی درباره احتمال مجازات شرکت‌های بیشتر هشدار دهند.

عصبانیت آمریکا از ترفند نفتی جدید ونزوئلا
کد خبر: 387877
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۱:۰۰:۲۷

اعتمادآنلاین| اسناد تجاری شرکت PDVSA نشان می دهند چهار محموله حامل 6.7 میلیون بشکه نفت ونزوئلا که برای بارگیری در فوریه برای شرکت "روس‌نفت تردینگ" اختصاص پیدا کرده بود، به شرکت TNK Trading که یک واحد دیگر روس‌نفت است، اختصاص پیدا کرده است.

تغییر خریدار دو محموله در هفته اول فوریه و دو محموله دیگر پس از وضع تحریمهای آمریکا علیه "روس‌نفت تریدینگ" روی داده است.

الیوت آبرامز، نماینده ویژه امور ونزوئلا در وزارت خارجه آمریکا به رویترز گفت: وی از تغییر محموله ها به شرکت TNK Trading مطلع بوده و تنها می تواند بگوید اگر آنها بخواهند این طور با دفتر کنترل داراییهای خارجی بازی کنند، اتفاقی که می افتد این است که شرکتهای بیشتری تحریم خواهند شد.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد شرکت "بازرگانی روس‌نفت" که زیرمجموعه شرکت نفتی روس‌نفت روسیه است و دیدیه کاسیمیرو، رئیس هیات مدیره این شرکت را به دلیل حفظ روابط با شرکت نفتی دولتی PDVSA هدف تحریم قرار داده است. این تحریمها، جدیدترین اقدام خصمانه دولت ترامپ در تلاش برای سرنگونی دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا است. واشنگتن به شرکتهایی که با "روس‌نفت تریدینگ" همکاری دارند 90 روز مهلت داده تا معاملاتشان را کامل کنند.

مقامات آمریکایی زیرمجموعه روس‌نفت را متهم کرده‌اند با مشارکت در انتقال کشتی به کشتی نفت و دور زدن تحریم‌های آمریکا، منابع مالی برای ادامه حیات دولت مادورو فراهم کرده است. روس‌نفت اعلام کرده که فعالیت‌های این واحد قانونی بوده و واشنگتن را به استانداردهای دوگانه متهم کرد زیرا به شرکت شورون اجازه داده است همچنان در ونزوئلا فعالیت کند.

منابع آگاه در شرکت PDVSA اظهار کرده اند که بخش صادرات اعلام کرده که تعییر خریدار با هدف اجتناب از مشکلات برای انتقال، بلندینگ یا فروش مجدد نفت ونزوئلا بوده است.

وضع شدیدترین تحریمها علیه شرکت PDVSA در سال 2019 دسترسی ونزوئلا به آمریکا که بزرگترین بازار نفت این کشور بود را قطع کرد و تولید ونزوئلا به پایینترین حد در 75 سال گذشته سقوط کرد. روابط با روسیه برای ونزوئلا از اهمیت حیاتی برخوردار است.

واحدهای شرکت روس‌نفت نفت ونزوئلا را به عنوان بازپرداخت میلیاردها دلار وامی که روسیه در سالهای اخیر به کاراکاس داده است، دریافت می کنند. همچنین نفت خام ونزوئلا را با سوخت که این کشور به شدت به آن نیاز دارد، تهاتر می کنند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت PDVSA از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون 1.01 میلیون بشکه در روز نفت و فرآورده های نفتی صادر کرده که مطابق با میانگین صادرات سال 2019 است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها