کد خبر: 387881
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۱:۰۵:۴۷
| |

61 درصد تعاونی‌های زنان در بخش تولید فعالند

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به وجود 10 هزار تعاونی زنان در کشور، گفت:برای آنکه بخش تعاون به سهم و جایگاه واقعی خود دست یابد قوانین مربوط به توسعه این بخش باید به طور کامل اجرا شود و واگذاری به بخشهای خصوصی و تعاونی صورت گیرد.

61 درصد تعاونی‌های زنان در بخش تولید فعالند
کد خبر: 387881
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۱:۰۵:۴۷

اعتمادآنلاین| بهمن عبدالهی با بیان اینکه بخش تعاون تا رسیدن به سهم 25 درصدی در اقتصاد فاصله زیادی دارد، گفت: در اجرای قانون سیاستهای کلی اصل 44، توسعه بخش تعاون مورد توجه بوده است و با وجود آنکه در کشور قانون خوب کم نداریم متاسفانه عدم اجرای قوانین باعث شده تا بخش تعاون به سهم پیش‌بینی شده دست پیدا نکند.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد اقتصاد کشور، دولتی است گفت: برای افزایش سهم بخش‌های غیر دولتی باید کوچک‌سازی دولت اتفاق بیفتد و واگذاری‌های دولتی به نفع بخش خصوصی و تعاونی صورت گیرد.

به گفته عبدالهی، بهترین مسیر برای کوچک سازی دولت، تعاون است و بنگاه‌های تعاونی به عنوان بازوی اجرایی قوی در افزایش سهم بخش تعاون و رشد و پویایی اقتصاد نقش اثرگذاری دارند.

فعالیت بیش از 10 هزار تعاونی زنان در کشور

رئیس اتاق تعاون ایران در ادامه از فعالیت بیش از 10 هزار تعاونی زنان در کشور خبر داد و گفت: زنان در نهضت بین المللی تعاون جایگاه ویژه‌ای دارند به نحوی که در بحث نقش آفرینی زنان در تعاونی‌های مصرف ژاپن سهم 95 درصدی و در تعاونی‌های کارگری اسپانیا سهم 49 درصدی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: از مجموع 94 هزار تعاونی فعال در کشور 10 هزار تعاونی معادل 11 درصد کل تعاونی‌ها به زنان اختصاص دارد و بیش از 32 درصد اعضای تعاونی‌های فعال کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.

عبدالهی با بیان اینکه بخش تعاون در ایران رویکرد و ظرفیت مناسبی را برای فعالیتهای اقتصای زنان ایجاد کرده است، گفت: باید از ظرفیت بخش تعاون و مدل کسب و کار تعاونی در جهت توانمندکردن زنان ایرانی و رشد و تقویت بخش اقتصادی به شکل مطلوب استفاده کرد.

فعالیت 61 درصد تعاونی‌های زنان در بخش تولیدی

به گفته رئیس اتاق تعاون ایران، تعاونی‌ها و اتحادیه‌های فعال زنان در 96 گرایش تولیدی، توزیعی، خدماتی فعالیت دارند و بیش از 61 درصد تعاونی‌های زنان در بخش تولیدی مشغول فعالیت هستند.

وی در پایان بر لزوم بروزرسانی مهارتهای بانوان برای استفاده از ظرفیتهای خود و خلق فرصتهای شغلی جدید تاکید کرد.

بر اساس آمارها بیش از 10 هزار تعاونی زنان در کشور فعالیت دارند که 11 درصد تعاونی‌های فعال کشور را به خود اختصاص داده و در اشتغالزایی و درآمدزایی خانوارها اثرگذار بوده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها