کد خبر: 387895
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۱:۲۰:۰۵
| |

فوتبال را نمی توان تعطیل کرد/ اردوهای المپیکی ادامه خواهد یافت

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش گفت: مسابقات به ویژه مسابقات فوتبال مساله ای نیست که به زودی بتوانیم تعطیل کنیم.

فوتبال را نمی توان تعطیل کرد/ اردوهای المپیکی ادامه خواهد یافت
کد خبر: 387895
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۱:۲۰:۰۵

اعتمادآنلاین| مهرزاد خلیلیان رییس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: امروز در جلسه ای با ریاست وزیر ورزش و جوانان راه های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه ورزش را بررسی کردیم. در همین راستا وضعیت مسابقات، اولویت های ما در اردوها برای کسب سهمیه و وضعیت استان ها بررسی شد و قرار شد پروتکل مربوط فردا ابلاغ شود.

خلیلیان تصریح کرد: مسابقات به ویژه مسابقات فوتبال مساله ای نیست که به زودی بتوانیم تعطیل کنیم. در خصوص بقیه رشته ها با توجه به نظر فدراسیون ها و شرایطی که دارند، تصمیمات به مرور گرفته می شود.

وی با اشاره به مصوبه برای برنامه های ورزشی گفت: در استان ها هم خواهش کردیم که کسی رأسا در خصوص لغو مسابقات تصمیم نگیرد البته در خصوص مجامع ورزشی، کنگره ها و دوره های مختلف مربیگری و داوری اتفاق نظر وجود داشت که فعلا برگزار نشو.

رییس فدراسیون زشکی ورزشی درباره اردوها و اعزام تیم های المپیکی نیز گفت: خوشبختانه در کسب سهمیه ها اکثر رشته ها اعزام شدند، فقط کشتی باقی می ماند. همه بچه ها هم گواهی سلامت گرفتند و اردوهای المپیک و پارالمپیک با رعایت کامل استانداردها و نکات بهداشتی به قوت خود باقیست.

خلیلیان از تمهیدات ویژه برای مقابله با کرونا در ورزش صحبت کرد و گفت: از امروز ستاد پیشگیری از کرونا در ورزش فعال تر با همکاری وزارت بهداشت بصورت 24 ساعته در محل فدراسیون پزشکی ورزشی دایر هست. بنا داریم خط داغی را صرفا به خاطر ارتباط با مردم و مشکلات و سوالاتی و یا حتی اگر نظری دارند، اختصاص دادیم و در مجموع کل جامعه ورزش برای حفظ سرمایه ها و مبارزه هر چه عالمانه تر و با خرد با ویروس کرونا بسیج شده اند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با هشدار به باشگاه های خصوصی تاکید کرد: به باشگاه های بدنسازی توصیه می کنیم که در سه نویت صبح، ظهر و شب نسبت به ضدعفونی کردن سطوح مختلف داشته باشند و بنا داریم نظارت بیشتری روی این باشگاه ها داشته باشیم تا ریسک و خطر بیماری زایی این ویروس را به حداقل برسانند. اگر باشگاه بخش خصوصی در رعایت موارد بهداشتی و پیشگیری کوتاهی کند، مجوزش لغو خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها