کد خبر: 387908
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۱:۲۹:۰۳
| |

120 کانال اعلام قیمت کذب ارز جریمه شدند

رئیس پلیس پایتخت از شناسایی 120 کانال که اقدام به اعلام کذب قیمت ارز کرده بودند خبر داد و گفت: گردانندگان این کانال‌ها دستگیر شدند.

120 کانال اعلام قیمت کذب ارز جریمه شدند
کد خبر: 387908
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۱:۲۹:۰۳

اعتمادآنلاین| سردار حسین رحیمی در برنامه کشفیات ارز و مواد محترقه قاچاق که صبح امروز در مقر ستاد فاتب برگزار شد گفت‌: یگان‌های مختلف در پلیس با توجه به نزدیک شدن چهارشنبه آخر سال از چندین ماه قبل اقدامات خود برای برخورد با موادمحترقه غیر مجاز و خطرناک را در دستور کار قرار دادند که در همین راستا تاکنون بالغ بر 6 تن انواع مواد محترقه غیر مجاز و قاچاق از سوی ماموران پلیس کشف و ضبط شد.

همچنین 5 هزار عدد انواع مواد محترقه دست ساز و خطرناک نیز از سوی ماموران کشف شده است.

رحیمی به برخورد پلیس با قاچاق ارز نیز اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل افزایش قیمت ارز دلالان و افراد سودجو هستند به طوری که تنها چند دقیقه پس از ماجرای لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف اعلام شد که بین 500 تا 700 تومان قیمت ارز افزایش یافته، این اقدام در فضای مجازی انجام شد و معلوم نبود که چه پایه و اساسی دارد.

وی افزود: در همین راستا نیز ماموران پلیس به ماجرا ورود کرده وموفق شدند 120 کانال را که به صورت غیرقانونی فعالیت کرده و اقدام به اعلام قیمت طلا، ارز و ... کرده بودند شناسایی کنند که گردانندگان این کانال‌ها نیز شناسایی و دستگیر شدند.

رحیمی در عین حال از رصد بیش از 500 نفر از دلالان و سوداگران بازار سکه و ارز خبر داد و گفت: بانک اطلاعات این افراد در اختیار پلیس است و در صورتی که دست به هرگونه اقدام خلاف قانون بزنند سریعا دستگیر خواهند شد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی ماموران پلیس در روزهای اخیر گفت: 37 نفر از کسانی که اقدام به فضا سازی برای افزایش قیمت ارز در فضای مجازی کرده بودند از سوی ماموران پلیس دستگیر شدند که از این افراد در مجموع بیش از دو میلیارد تومان ارز کشف شد. همچنین باندی شناسایی شد که اقدام به فروش برخی از زمین‌ها در شمال تهران و محدوده دارآباد کرده بودند که بیش از 6 هزار و 421 سند تقلبی از این افراد کشف و ضبط شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها