سامسونگ رم 16 گیگابایتی LPDDR5 تولید می‌کند

سامسونگ تولید انبوه رم 16 گیگابایتی LPDDR5 برای گوشی را آغاز کرد.

سامسونگ رم 16 گیگابایتی LPDDR5 تولید می‌کند
کد خبر: 387923
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۱:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سامسونگ برای نخستین‌بار در دنیا تولید انبوه چیپ رم 16 گیگابایتی LPDDR5 برای تلفن‌های هوشمند را آغاز کرد. به گفته این شرکت کره‌ای، چیپ رم جدید به کاربران توانایی تجربه اینترنت 5G و قابلیت‌های هوش مصنوعی بهبودیافته در بازی‌های گرافیکی و عکسبرداری هوشمند را می‌دهد.

رم 16 گیگابایتی LPDDR5 سامسونگ از نوع DRAM است. نرخ انتقال داده آن در حالت استاندارد 5500 مگابیت بر ثانیه بوده و از این لحاظ برتری قابل توجهی نسبت به رم 12 گیگابایتی LPDRR4X نسل قبل با نرخ انتقال داده 4266 مگابیت بر ثانیه دارد.

رم 16 گیگابایتی LPDDR5 به لطف بهره‌مندی از هشت چیپ 12 گیگابیتی و چهار چیپ 8 گیگابیتی و همچنین استفاده از فناوری لیتوگرافی 10 نانومتری نسل دوم سامسونگ، در مقایسه با چیپ رم 8 گیگابایتی LPDDR4X ساخت همین شرکت، 20 درصد انرژی کمتری مصرف کرده و دو برابر نسبت به آن ظرفیت حافظه بیشتری را به ارمغان می‌آورد.

سامسونگ این چیپ را در کارخانه شهر پیونگتائک کره جنوبی تولید می‌کند. این شرکت همچنین در نیمه دوم سال جاری میلادی تولید چیپ رم 16 گیگابایتی LPDDR4X DRAM با سرعت انتقال داده حداکثر 6 گیگابیت بر ثانیه را نیز با استفاده از فرآیند 10 نانومتری نسل سوم خود آغاز خواهد کرد.

به گفته سامسونگ رم 16 گیگابایتی به گوشی‌های هوشمند دو برابر ظرفیت حافظه بیشتری در مقایسه با بیشتر کامپیوترها می‌دهد. انتظار می‌رود در ماه‌های آینده جدیدترین چیپ‌های رم این سازنده کره‌ای در تعداد زیادی گوشی گرانقیمت به کار روند.

منبع: دیجیاتو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها