گزارش «اعتمادآنلاین» از وضعیت مدیریتی استقلال:

جناب شوالیه مدیرعامل استقلال می‌شود؟/ گمانه‌زنی‌ها درباره تعیین مدیرعامل استقلال ادامه دارد

بعد از جدایی آندره‌آ استراماچونی از استقلال، امیرحسین فتحی مدیرعامل وقت این باشگاه با فشار هواداران مجبور به استعفا شد. دوستداران استقلال که با استراماچونی روزهای خوبی را سپری می‌کردند جدایی این مربی موفق را ناشی از ضعف مدیران استقلال دانستند و به همین دلیل مقابل ساختمان این باشگاه تجمع کردند.

جناب شوالیه مدیرعامل استقلال می‌شود؟/ گمانه‌زنی‌ها درباره تعیین مدیرعامل استقلال ادامه دارد
کد خبر: 387925
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد حمیدی- مجمع سالانه باشگاه استقلال برگزار شد، اما خبری از انتخاب مدیرعامل جدید این باشگاه نیست. باشگاهی که اواسط آذرماه با بحران مدیریتی رو‌به‌رو شد و نزدیک به سه ماه است که با سرپرست اداره می‌شود ( بیشتر بخوانیم ).

شرکت استقلال ایران

جدایی استراماچونی و استعفای فتحی

بعد از جدایی آندره‌آ استراماچونی از استقلال، امیرحسین فتحی مدیرعامل وقت این باشگاه با فشار هواداران مجبور به استعفا شد. دوستداران استقلال که با استراماچونی روزهای خوبی را سپری می‌کردند جدایی این مربی موفق را ناشی از ضعف مدیران استقلال دانستند و به همین دلیل مقابل ساختمان این باشگاه تجمع کردند. فتحی از استقلال رفت و با دستور وزیر ورزش و جوانان، اسماعیل خلیل‎زاده، رئیس هیات‌مدیره استقلال، به عنوان سرپرست این باشگاه معرفی شد. وزارت ورزش و جوانان هم اعلام کرد در مجمع سالانه باشگاه مدیرعامل جدید را معرفی می‌کند، اما این اتفاق رخ نداد ( بیشتر بخوانیم ).

استراماچونی و فتحی

چه کسانی گزینه مدیرعاملی استقلال هستند؟

علی فتح‌الله‌زاده و کاظم اولیایی گزینه‌های مدیرعاملی استقلال هستند. افرادی که سابقه مدیریت بر این باشگاه پرهوادار را دارند و تا حدودی هم موفق بوده‌اند. در این میان اما فتح‌الله‌زاده، در بین هواداران استقلال مقبولیت بیشتری نسبت به اولیایی دارد. آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر در زمان مدیرعاملی او به دست آمده، ضمن اینکه فتح‌الله‌زاده مدیری است که به خوبی با بازیکنان مذاکره می‌کند و شیوه «ترکاندن بمب» در فوتبال ایران را بلد است ( بیشتر بخوانیم ).

کاظم اولیایی اما داستانی متفاوت با فتح‌الله‌زاده دارد. زمان مدیریت او استقلال در آسیا یکه‌تازی می‌کرد. نخستین بار هواداران استقلال نام کاظم اولیایی را در دهه 60 خورشیدی شنیدند. حسن غفوری‌فرد به ریاست سازمان تربیت بدنی رسید و همین اتفاق باعث شد ترکیب هیات‌مدیره باشگاه استقلال هم دستخوش تغییر شود. اولیایی در آن زمان جانشین علی آقا‌محمدی شد تا یکی از باثبات‌ترین دوران مدیریتی در باشگاه استقلال شکل بگیرد. اولیایی هفت سال مدیرعامل استقلال بود. آبی‌های تهران در دوران مدیریت اولیایی، یک قهرمانی آسیا و یک نایب‌قهرمانی آسیا به دست آورند و نام‌ خود را به عنوان موفق‌ترین باشگاه ایرانی در آسیا جاودانه کردند.

هرچند وزارت ورزش از این 2 نفر برنامه گرفته و ساعت‌ها جلسه با آنها برگزار کرده، اما هیچ‌کدام از این افراد را به عنوان مدیرعامل استقلال انتخاب نکرد.

کاظم اولیایی

بازگشت دوباره فتح‌الله‌زاده به استقلال

بعد از استعفای فتحی، میرشاد ماجدی هم از هیات‌مدیره این باشگاه استعفا کرد و وزیر ورزش و جوانان مجبور شد علی فتح‌الله‌زاده را به هیات‌مدیره این باشگاه اضافه کند. آمدن دوباره فتح‌الله‌زاده به استقلال باعث شد شایعاتی مبنی بر مدیرعاملی او در استقلال مطرح شود. البته این اتفاق هرگز رخ نداد و او که علاقه زیادی به مدیرعاملی این باشگاه داشت بعد از انتخاب نشدنش به عنوان مدیرعامل استقلال، از هیات‌مدیره این باشگاه استعفا کرد. استعفای او اما مورد موافقت وزارت ورزش قرار نگرفت و مجبور به ماندن در هیات‌مدیره استقلال شد ( بیشتر بخوانیم ).

او یک بار دیگر هم استعفای خود را اعلام کرد، اما باز مورد موافقت وزیر ورزش و جوانان واقع نشد. او البته بعد از مخالفت با دومین استعفایش گفت: «ببینید، من 2 بار تاکنون استعفا داده‌ام که قبول نکردند. دفعه اول اعضا گفتند شرایط باشگاه حساس است و ادامه دادم؛ اما دفعه دوم زمانی بود که باشگاه از شرایط سخت عبور کرده بود، من خداحافظی کردم و بر استعفایم اصرار دارم.» ( بیشتر بخوانیم )

فتح‌الله‌زاده در انتخابات فدراسیون فوتبال هم ثبت‌نام کرده و می‌کوشد تا راهی ساختمان سئول شود و دستی در مدیریت فوتبال ایران داشته باشد. البته تمام این اتفاق‌ها تنها زمانی ممکن می‌شود که صلاحیت او از جانب نهادهای مربوط تایید شود.

فتح‌الله‌زاده و مدیرعاملی استقلال

هرچند علی فتح‌الله‌زاده اعلام کرده دیگر عضو هیات‌مدیره استقلال نخواهد بود، اما خبرهایی به گوش می‌رسد که این مدیرعامل سابق دوباره قرار است مدیریت باشگاه را بر عهده بگیرد. باشگاهی که این روزها وضعیت خوبی دارد، اما آمدن فتح‌الله‌زاده می‌تواند این وضعیت را تغییر دهد. برخی از پیشکسوتان باشگاه استقلال رابطه خوبی با جناب شوالیه ندارند و همین موضوع می‌تواند شرایط را برای این مدیرعامل سخت کند. البته عملکرد ضعیف مالی او در زمان حضورش در استقلال و بدهکار کردن این باشگاه به افراد و نهادهای مختلف شرایط را برای او سخت‌تر از قبل کرده است.

فتح الله زاده

آغاز مشکلات در هیات مدیره استقلال

یک روز بعد از پایان مجمع سالانه باشگاه استقلال، مشکلات در هیات مدیره این باشگاه هم آغاز شده است. اسماعیل خلیل‌زاده، سرپرست باشگاه استقلال از سمتش کناره‌گیری کرد و اعضای هیات مدیره هم با این تصمیم موافقت کردند. خلیل‌زاده البته به کارش در این باشگاه ادامه می‌دهد و همچنان رئیس هیات مدیره استقلال باقی می‌ماند. اعضای هیات مدیره استقلال، در جلسه مجمع سالانه این باشگاه، پرویز مظلومی را به عنوان سرپرست تیم استقلال معرفی کردند اما هنوز این حکم به صورت رسمی ابلاغ نشده است.

اما موضوعی که بحث‌های زیادی را مطرح کرد، پست اینستاگرامی یکی از اعضای هیات مدیره استقلال بود. پستی که غیر مستقیم به علی فتح‌الله‌زاده اشاره کرده است. عبدالرضا موسوی، در اینستاگرامش نوشت: «بعد از مجمع شب گذشته نشستی را برگزار کردیم و به امید خدا یک زمین تمرین خوب برای تیم در نظر خواهیم گرفت. در مورد انتخاب مدیرعامل هم صحبت کردیم و حتی مدیرعامل تا یکقدمی انتخاب هم رفت، ولی بیش از 2 ساعت منتظر وی بودیم که صورت‌جلسه را امضا کنیم و به وزارت ورزش ارسال کنیم، اما متاسفانه او تلفنش را جواب نداد و خلف وعده کرد. او بعد از پایان جلسه تماس گرفت و ادعا کرد می‌تواند در نشست حاضر شود، ولی دیر شده بود. بنده هم از انتخاب این شخص منصرف شدم و به امید خدا فردا رایزنی برای انتخاب مدیرعامل جدید باشگاه را آغاز خواهیم کرد.» ( بیشتر بخوانیم )

سرپرست استقلال

علی فتح‌الله‌زاده هم به صحبت‌های موسوی واکنش نشان داد و گفت: «این صحبت‌ها به باشگاه استقلال لطمه می‌زند و درست نیست. باشگاه استقلال باید همانند گذشته به یک نفر واگذار شود، مثل دوران سعیدلو که سرپرست کل باشگاه بودم و همه تصمیمات را می‌گرفتم و پاسخگو بودم. نتیجه‌اش هم قهرمانی‌های آن زمان بود.»

فتح‌الله‌زاده درباره دلیل نرفتنش به دفتر موسوی هم گفت: «آقای خلیل‌زاده با من تماس گرفت و گفت در رابطه با مدیرعاملی شما با وزیر ورزش صحبت کردیم و به دفتر من بیایید. وقتی در دفتر ایشان حضور یافتم گفتند که تصمیم گرفته‌ایم شما مدیرعامل استقلال شوید. در ادامه موسوی با من تماس گرفت و گفت به دفتر من بیایید تا مدیرعاملی شما را تمام کنیم. با توجه با اینکه در جلسه با خلیل‌زاده و منزوی بودم به موسوی گفتم در حال حاضر در جلسه هستم و نگفتم که در جلسه با خلیل‌زاده و منزوی حضور دارم. به موسوی گفتم وقتی جلسه تمام شد، می‌آیم.» ( بیشتر بخوانیم )

شاید همین خلف وعده فتح‌الله‌زاده باعث شده تا مدیرعامل استقلال بعد از مجمع سالانه معرفی نشود و این تصمیم به روزهای آینده موکول شود.

بعد از پایان مجمع سالانه باشگاه استقلال، اعلام شد در روزهای آینده مدیرعامل باشگاه استقلال انتخاب می‌شود. مدیرعاملی که کار بسیار سختی در پیش دارد و باید وضعیت مالی این باشگاه را سروسامان دهد. ضمن اینکه مطالبات بازیکنان و کادر فنی باشگاه هم باید پرداخت شود. باید منتظر ماند و دید چه کسی مدیرعامل آبی‌های پایتخت خواهد شد و آیا شوالیه استقلال می‌تواند دوباره روی صندلی مدیریت باشگاه محبوبش بنشیند یا خیر ( بیشتر بخوانیم )؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها