یک مقام مسئول:

رودخانه‌های لرستان به طغیان نزدیک شدند/ تخلیه منازل حاشیه رودها

مدیر کل دفتر پدافند غیر عامل و مدیریت بحران وزارت نیرو بیان کرد: رودها نزدیک به سرریز و طغیان هستند، شدت بارندگی بالا ولی همچنان در حال عبور است، البته هنوز به مرحله ای که منجر به سیلاب شود نرسیده است.

رودخانه‌های لرستان به طغیان نزدیک شدند/ تخلیه منازل حاشیه رودها
کد خبر: 387947
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۲:۱۶:۳۱

اعتمادآنلاین| میثم جعفرزاده درباره تمهیدات اندیشیده شده برای وقوع سیلاب در لرستان اظهار داشت: ما از روز شنبه به همه شرکت‌ها در حوزه آب و برق آماده باش کامل دادیم و با توجه به سوابقی که در لرستان و خوزستان داشته و شدت حادثه بالا بوده، تمرکز را در این دو استان بالا بردیم.

وی افزود: به کلیه تیم‌های عملیاتی در منطقه آماده باش دادیم و تجهیزات و امکانات شرایط اضطراری در محل‌های مختلف مستقر کردیم، با توجه به اینکه سیلاب در لرستان از شدت بالایی برخوردار بوده و قطع ارتباط مسیرها را داریم، بنابراین قبل از وقوع سیل تجهیزات لازم را برای معمولان و دیگر شهرها تقسیم بندی کردیم تا چنانچه جاده‌های ارتباطی زیر سیلاب رفتند مشکل تردد نداشته باشیم.

مدیر کل دفتر پدافند غیر عامل و مدیریت بحران وزارت نیرو با اشاره به اینکه اماکن توزیع آب‌های بسته بندی در منطقه مستقر کرده‌ایم، گفت: کلیه مخازن آب پر بوده و در شرایط خوبی هستند، تانکرهای آب سیار نیز جانمایی شده که اگر نیاز بود استفاده شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه برق هم آمادگی کامل وجود دارد، تجهیزات و تیم‌های عملیاتی در محل‌های مختلف مستقر شده‌اند، برآورد ما این است که اگر توانایی امدادرسانی در استان مربوطه وجود نداشته باشد از استان‌های معین برای کمک و ایجاد پایداری شبکه آب و برق حضور پیدا کنند.

جعفرزاده یادآور شد: فعلا بارندگی ادامه دارد، باید ببینیم وضعیت فعلی بارندگی‌ها به چه صورت است، به استانداری و شهرداری‌های استان‌های درگیر اطلاعیه لازم داده شده و خوشبختانه حاشیه رودخانه‌ها و خانه‌هایی که ممکن بود درگیر سیلاب شوند، تخلیه شده‌اند.

وی تاکید کرد: قطعا اگر تمهیدات اندیشیده نمی‌شد ممکن بود که اتفاقات ناگواری را در خرم آباد و حوزه رودخانه کشکان شاهد باشیم.

مدیر کل دفتر پدافند غیر عامل و مدیریت بحران وزارت نیرو بیان کرد: رودها نزدیک به سرریز و طغیان هستند، شدت بارندگی بالا ولی همچنان در حال عبور است، البته هنوز به مرحله ای که منجر به سیلاب شود نرسیده است و با توجه به اینکه زودتر تخلیه انجام شده خسارت کمتر است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها