استرالیا نسبت به تهدید بی‌سابقه جاسوسی خارجی هشدار داد

مدیرکل سازمان اطلاعات امنیتی استرالیا هشدار داد، حتی اساتید دانشگاه‌ها و تجار محلی در استرالیا نیز مقابل تهدیدات مداخله‌ و جاسوسی خارجی آسیب‌پذیر هستند.

استرالیا نسبت به تهدید بی‌سابقه جاسوسی خارجی هشدار داد
کد خبر: 387976
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۳:۰۹:۵۸

اعتمادآنلاین| مایک برگس، مدیرکل سازمان اطلاعات امنیتی استرالیا نسبت به افزایش بی‌سابقه تهدیدات مداخله و جاسوسی خارجی توسط چندین کشور هشدار داد؛ کشورهایی که تلاش می‌کنند تا به اطلاعات قانون‌گذاران، مقامات دولتی، اشخاص رسانه‌ای،‌ تجار برجسته و اساتید دانشگاه‌ها نفوذ کنند.

برگس در نشست ارزیابی سالانه تهدیدها که توسط سازمان اطلاعات امنیتی استرالیا برگزار شده بود، گفت: سطح تهدیدی که ما از سوی فعالیت‌های جاسوسی و مداخله‌ای خارجی مواجه هستیم در حال حاضر بی سابقه است. در حال حاضر سطح این تهدید نسبت به زمان جنگ سرد بالاتر است.

برگس در این اظهارات به هیچ کشور خاصی اشاره نکرد اما تحلیل‌گران گمان می‌کنند که انگشت اتهام به سوی چین روانه شده است.

در سپتامبر 2019 میلادی، آژانس‌های اطلاعاتی استرالیا افشا کردند که چین مسئول حمله سایبری به پارلمان ملی و سه حزب سیاسی بزرگ استرالیا پیش از برگزاری انتخابات سراسری در مه همان سال بوده است. به گفته خبرگزاری رویترز، دولت استرالیا هویت مهاجمان را با هدف حفاظت از روابط تجاری‌اش با چین افشا نکرده است.

این در حالی است که چین، بزرگترین شریک تجاری استرالیا و بزرگ‌ترین خریدار سنگ آهن، زغال سنگ و مواد کشاورزی این کشور تمامی این اتهامات را رد کرده است.

پیتر دوتون، وزیر کشور استرالیا گفت: برای من اهمیتی ندارد که درباره چه کشوری صحبت می کنیم. می‌خواهد چین باشد یا روسیه. اگر افرادی تهدیدی برای کشورما باشند، طبق قوانین مرتبط با سطح این تهدید با آنها برخورد خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها