کد خبر: 387979
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۰۸:۰۷:۰۰
| |

ارتش سوریه به پیشروی در جنوب جاده حلب - لاذقیه ادامه می‌دهد

ارتش سوریه در راستای اجرای توافقنامه سوچی در روز دوم عملیات نظامی خود با هدف تامین امنیت اتوبان بین‌المللی حلب- لاذقیه به پیشروی خود در جنوب جاده اصلی سراقب- اریحا در حومه جنوبی ادلب ادامه داد.

ارتش سوریه به پیشروی در جنوب جاده حلب - لاذقیه ادامه می‌دهد
کد خبر: 387979
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۰۸:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| یک منبع میدانی در حومه جنوبی ادلب به روزنامه سوری الوطن گفت: ارتش سوریه روز دوشنبه به پیشروی در شهرک‌هایی ادامه داد که از آنجا عملیات نظامی خود را در روز یکشنبه شروع کرده بود.

او افزود: ارتش سوریه توانست در پی درگیری‌های شدید با اعضای جبهه النصره و دیگر تشکیلات تروریستی وابسته به آن از محور الشیخ دامس و رکایا - النقیر پیشروی کند تا کنترل خود را بر شهرک استراتژیک کفر سجنه، مهمترین و بزرگترین مقر این گروه تروریستی گسترش داهد.

این مقام ادامه داد: ارتش سوریه همچنین بر تل (تپه) بروما، تل النار، شهرک الشیخ مصطفی تا غرب خطوط جدید درگیری و شهرک‌های معره حرمه، معر زیتا و جبالا تسلط یافت.

به گفته این منبع، ارتش سوریه توانست خطوط دفاعی تروریست‌ها را که طی سال‌های گذشته اشغالگریشان در این منطقه ایجاد شده بودند درهم بشکند. این خطوط دفاعی در شهرک‌ها و تپه‌های کشیده شده در این منطقه ایجاد شده بود.

این منبع تاکید کرد: علاوه بر آن، خطوط دفاعی پشتی و نیز مراکز امدادرسانی آنها با حملات هوایی و موشک‌ها و توپخانه‌های سنگین از بین رفتند. نیروهای ارتش سوریه همچنین مواضع تروریست‌ها را در اطراف شهرک کفر نبل، حزارین، بسامس، الباره، جوزف، احسم و کفر عوید در جبل الزوایه هدف گرفتند، ارتش سوریه با توجه به اهمیت این منطقه که بزرگترین مقر النصره و تشکیلات تروریستی مرتبط با آن است تلاش می‌کند با پیشروی از محورهای متعدد در کرانه غربی جاده اصلی سراقب - جسر الشغور در حومه غربی ادلب بر این منطقه مسلط شود.

بنا به گفته این منبع، یگان‌های ارتش سوریه مستقر در شهرک النقیر که اخیرا پس گرفته شد حمله‌ای را به سمت جنوب غرب صورت داده و نفوذ خود را در شهرک‌های ورمیه، ارینبه، سطوح الدیر، منطقه تل الکرم گسترش داده و به سمت این جاده شهرک‌ها و مساحت‌های جدیدی از اراضی به سمت جبل شحشبو را به دست گرفتند، این منطقه امتداد جبل الزاویه از سمت جنوب است که یگان‌های ارتش سوریه به خصوص بعد از مهاجرت اهالی به منظور ممانعت از استفاده تروریست‌ها از آنها به عنوان سپر انسانی در حال پیشروی هستند.

طبق اشاره این منبع، ارتش سوریه حملات النصره در محور الرویحه - حنتوتین در شمال غرب معره نعمان را ناکام گذاشت، این تروریست‌های ناامید قصد داشتند به رغم عقب‌نشینی به دلیل شکست‌های متعدد جلوی پیشروی ارتش را به سمت شهرک دیرسنبل و بقیه شهرک‌های واقع در مسیر معره نعمان، اریحا و در اطراف آن بگیرند.

به موازات آن مزدوران ارتش ترکیه که بر ایستگاه چاه‌های علوک تسلط دارند آب شرب شهر الحسکه و شهر تل تمر و مجتمع‌های مسکونی اطراف را بستند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این ایستگاه در نزدیکی مرزهای سوریه و ترکیه قرار دارد و منبع اصلی تامین آب شرب شهر الحسکه و مجتمع‌های مسکونی اطراف آن است.

از سوی دیگر، ارتش ترکیه اقدام به ایجاد چهار پست دیده‌بانی جدید در استان ادلب همزمان با حملات هوایی ارتش سوریه به اطراف پست دیده بانی در کنصفره در جبل الزاویه در حومه جنوبی ادلب کرد.

همچنین کاروان نظامی ارتش سوریه متشکل از بیش از 100 خودروی نظامی وارد خاک سوریه شد.

با ایجاد این چهار پست دیده‌بانی جدید تعداد پست‌های دیده‌بانی ترکیه در ادلب و اطراف آن و برخی مناطق حومه حلب به 43 پست دیده‌بانی می‌رسد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها