کد خبر: 388043
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۴:۵۳:۳۹
| |

شایعه چک نشدن مسافران خارجی در فرودگاه‌ها صحت ندارد

مدیر کل روابط عمومی فرودگاه امام خمینی گفت: تمامی مسافران خارجی از طریق دوربین‌های حرارتی و تب سنج‌های که وزارت بهداشت نصب کرده بررسی می‌شوند.

شایعه چک نشدن مسافران خارجی در فرودگاه‌ها صحت ندارد
کد خبر: 388043
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۴:۵۳:۳۹

اعتمادآنلاین| علی کاشانی مدیر روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره توییت اخیر‌ای که در فضای مجازی و مبنی بر چک نکردن مسافری که از چین وارد ایران شده بود، گفت: از ماه‌های گذشته سیستم نظارت و درمان مسافران در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تغییر کرده و دوربین‌های حرارتی و تب سنج در فرودگاه امام خمینی (ره) نصب شده است.

او افزود: در ماه‌های گذشته تمامی مسافرانی که وارد ایران می‌شدند از طریق تب سنج به وسیله تیم برون مرزی وزارت بهداشت انجام شد و هم اکنون این سیستم‌ها ارتقا پیدا کرده و تمامی چک‌های مسافران از طریق دوربین‌های حرارتی انجام می‌شود.

مدیر کل روابط عمومی فرودگاه بین المللی امام خمینی توضیح داد: مسافرانی که تب بالا و یا مشکوک به کرونا باشند به صورت کامل غربال می‌شوند و تمامی این تست‌ها توسط تیم‌های وزارت بهداشت انجام می‌شود و فرودگاه بین المللی امام خمینی تنها بستر‌ها را در این زمینه فراهم کرده است.

کاشانی یادآور شد:بعد از تصویب هیئت دولت هیچ پرواز مستقیمی به چین و یا از چین به تهران صورت نگرفته و با توجه به شیوع بیماری هم اکنون ورود ایرلاین خارجی به کشور کاهش یافته و در صورتی که این روند ادامه یابد هیچ ایرلاینی و یا پرواز خارجی وارد ایران نخواهند شد و ما کانکشی در این زمینه نخواهیم داشت.

مدیر روابط عمومی فرودگاه امام اظهار کرد: این مسافر باید اعلام بکند که این صحبت از جانب چه مسئولی گفته شده و باید صحت اطلاعات آن مشخص شود.

گفتنی است؛ امروز توییتی مبنی بر وارد شدن مسافری به ایران از کشور چین با پرواز غیر مستقیم منتشر شد و در این توییت اعلام شد که مسافر با وجود درخواست برای چک شدن هیچ چک پزشکی از آن صورت نگرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها