کد خبر: 388066
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۵:۳۵:۰۰
| |

مسی و رونالدو، پادشاهان یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره پرتغالی و آرژانتینی بهترین آمار را در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به نام خود ثبت کرده‌اند.

مسی و رونالدو، پادشاهان یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا
کد خبر: 388066
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۵:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| لیگ قهرمانان اروپا دوباره امشب (سه‌شنبه) از سر گرفته می‌شود. بزرگ‌ترین رقابت‌های باشگاهی جهان در قاره اروپا پس از دو ماه توقف و پایان مرحله گروهی از سر گرفته شد. مرحله یک هشتم نهایی در حالی در جریان است که دو پادشاه مخصوص به خود دارد. لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، دو اسطوره جهان فوتبال نام خود را در تاریخ ثبت کرده‌اند.

هفته پیش چهار بازی جذاب برگزار شد که نتایج دور از انتظاری داشت. اتلتیکو توانست از لیورپولی که مدام در حال رکورد شکنی است عبور کند و پیروز شود. دورتموند با درخشش ارلینگ هالند از سد پاری سن ژرمن عبور کرد. آتالانتا، والنسیا را در هم کوبید و لایپزیگ در ورزشگاه تاتنهام درخشید. در این هفته مسی و رونالدو به میدان خواهند رفتند تا نمایش آغاز خواهد شود.

مهاجم آرژانتینی به همراه بارسلونا در یک بازی گول زننده در سن پائولو مقابل ناپولی بازی می‌کند. این در حالی است که رونالدو هم خارج از خانه بازی خواهد کرد. یوونتوس چهارشنبه برابر لیون قرار می‌گیرد. هر دو بازیکن یک بازی دیگر را در این مرحله تجربه خواهند کرد و هم‌چنان به عنوان فوتبالیست‌هایی خواهند بود که بیش از همه در یک هشتم نهایی حضور داشته‌اند. رونالدو با 30 بازی صدرنشین است و مسی 27 دیدار را تجربه کرده است. ایکر کاسیاس با 27، آندرس اینیستا با 25، دنی آلوس با 23 و زلاتان ایبراهیموویچ با 23 بازی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. سرخیو راموس دیگر بازیکن فعال این فهرست است و با 24 دیدار در میان پنج بازیکن برتر قرار می‌گیرد.

دیگر رکورد که برای دو ستاره پرتغالی و آرژانتینی است گلزنی در این مرحله است. مسی با 26 گل در صدر قرار دارد و رونالدو 23 گل به ثمر رسانده است. آن‌ها میانگین یک گل در هر بازی را به ثبت رساندند. این آمار فوق‌العاده نشان دهنده صعود به مرحله بعد است. سومین بازیکن توماس مولر با 12 گل است. روبرت لواندوفسکی و کریم بنزما با 9 گل در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

آمار برتر ستاره آرژانتینی در این مرحله بیش‌تر است. او بازیکنی است که بیش‌ترین گل را در یک بازی به ثمر رسانده است. مسی در سال 2012 توانست پنج بار دروازه بایرلورکوزن را باز کند. هم‌چنین رکورد بیش‌ترین گل در بازی رفت و برگشت را نیز به خود اختصاص داده است. شش گل برابر بایرلورکوزن. رونالدو در این فهرست دوم است. او در سال 2014 برابر شالکه چهار گل به ثمر رساند.

مسی هم‌چنین در بزرگ‌ترین پیروزی (بازی رفت و برگشت) در یک هشتم نهایی بالاتر از همه است. بارسلونا در سال 2012 توانست در مجموع 10 بر 2 بایرلورکوزن را شکست دهد. ستاره آرژانتینی در دیدار نوکمپ پنج گل به ثمر رساند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها