کد خبر: 388083
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۶:۰۸:۲۶
| |

جواد آقازاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی خوی:

تست کرونای 7 نفر از افراد مشکوک در منطقه زلزله‌زده خوی منفی اعلام شده است/ جواب تست 5 نفر هنوز آماده نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی خوی با اشاره به اقدامات انجام شده در منطقه زلزله‌زده برای جلوگیری از شیوع کرونا گفت: در استان 12 مورد مشکوک داشتیم که آزمایش 7 نفر از آنها منفی بوده و تست 5 نفر دیگر نیز هنوز اعلام نشده است.

تست کرونای 7 نفر از افراد مشکوک در منطقه زلزله‌زده خوی منفی اعلام شده است/ جواب تست 5 نفر هنوز آماده نیست
کد خبر: 388083
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۶:۰۸:۲۶

اعتمادآنلاین| جواد آقازاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی خوی، درباره اقدامات انجام شده در خصوص جلوگیری از شیوع کرونا در منطقه زلزله‌زده خوی و قطور گفت: ستاد بحران استان بلافاصله بعد از وقوع زمین‌لرزه در منطقه تشکیل شد. بر اثر این زمین‌لرزه 77 نفر مصدوم شده‌اند که 10 نفر از آنها در بیمارستان‌های خوی بستری و مابقی به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

وی ادامه داد: در زلزله دوم با بزرگی 5.9 ریشتر خوشبختانه به دلیل اینکه مردم بیرون بودند، تلفات جانی نداشتیم، اما خسارت مالی بسیاری گزارش شده بود. بعد از اینکه آواربرداری انجام شد و احشام تلف شده نیز معدوم شدند، اکیپ‌های بهداشتی و کمیته‌های بهداشت و روان از ارومیه و دانشگاه علوم پزشکی خوی در آنجا مستقر بودند و اقدامات خود را انجام دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خوی تصریح کرد: با توجه به وقوع زلزله در این منطقه برای پخت غذا و توزیع بین زلزله‌زدگان به دلیل اینکه قرار بود، پخت غذا به صورت سانترال صورت بگیرد اعلام کردیم که حتما باید پخت غذا زیر نظر مسئولان بهداشت محیط انجام شود. همچنین ما توصیه کردیم که غذاهای خشک توزیع شود.

آقازاده با بیان اینکه پیشنهاد دادیم تا از تجمعات جلوگیری شود، تصریح کرد: بهداشت محیط در مناطق زلزله‌زده اقدام به ضدعفونی کرده و از امروز وارد فاز جمع‌بندی برنامه‌های‌مان می‌شویم. متاسفانه طی دو روز گذشته جمعیت زیادی برای کمک به منطقه آمده بودند که این حضور کار را برای ما با مشکل مواجه کرده بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه خانه‌های بهداشت ما خسارت چندانی ندیده بود و به‌ورزان در این خانه‌ها مستقر شدند و خدمات خود را به مردم ارائه می‌دهند از امروز نیز بروشورهای آموزشی بهداشتی بین مردم منطقه توزیع می‌شود تا ان‌شاءالله بیماری کرونا را در منطقه نداشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی خوی خاطرنشان کرد: در کل 12 نفر در استان آذربایجان غربی مشکوک به کرونا داشتیم که از این افراد آزمایش گرفته شده و خوشبختانه تا امروز تست 7 نفر از این افراد که حال بسیار بدی هم داشتند، منفی اعلام شده و این افراد دارای بیماری کووید 19 نیستند. پاسخ تست 5 نفر دیگر نیز هنوز به ما نرسیده است. در حال حاضر هیچ موردی مبتلا به بیماری کرونا در استان آذربایجان غربی نداریم.

آقازاده تصریح کرد: با توجه به اینکه در سردشت حدود هزار و 600 نفر مصدوم شیمیایی داریم که دارای مشکلات ریوی هستند؛ یک نفر در سردشت احتمال می‌دادیم که به بیماری کرونا مبتلا شده باشد که از او تست گرفته شد و خوشبختانه منفی اعلام شده است.

وی درباره توزیع ماسک در مناطق زلزله‌زده خاطرنشان کرد: لزوم استفاده از ماسک برای افرادی است که بیمار هستند یا آب‌دهانشان را پخش می‌کنند و برای شرایط خاص و افرادی است که بیماری دارند. روز گذشته 4 انبار که اقدام به احتکار ماسک و مواد ضدعفونی کننده کرده بودند، شناسایی و کشف شد. ما کالاهای موجود در این انبارها را از امروز بین تمامی واحدها توزیع خواهیم کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خوی یادآور شد: در استان نیز تولید‌کننده منطقه‌ای داریم که به آنها مجوز تولید الکل 70 درصد را داده‌ایم تا مشکلی برای مواد ضدعفونی نداشته باشیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها