الیاس حضرتی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: 

رد لایحه بودجه 99 مسئولیت‌گریزانه بود/ نمایندگان مجلس یازدهم تا مرداد ماه درگیر بررسی اعتبارنامه خود خواهند بود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تصمیم رد لایحه بودجه توسط مجلس تصمیم عجیبی بود که برای بسیاری قابل درک نیست. بودجه سند و برنامه دولت برای اداره یک سال کشور است. امسال وضعیت به گونه‌ای بود که دولت باید در شرایط ویژه‌ای سند بودجه را تهیه می‌کرد و به دنبال آن، مجلس هم در همین شرایط ویژه وظیفه بررسی و تصویب لایحه دولت را به عهده داشت.

رد لایحه بودجه 99 مسئولیت‌گریزانه بود/ نمایندگان مجلس یازدهم تا مرداد ماه درگیر بررسی اعتبارنامه خود خواهند بود
کد خبر: 388103
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۸:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس حضرتی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: واقعا نمی‌دانم علت رد بودجه چه بود؟ به نظر می‌رسد که شاید مسائل شخصی هم در این تصمیم دخیل بود. شاید عصبانیت حاصل از رفتار دولتی‌ها در استان‌ها در جریان انتخابات، یا به‌طور کلی وضعیت انتخابات و عدم استمرار حضور برخی نمایندگان برای دوره آتی مجلس یا مثلا موضوع ویروس کرونا و... منجر به آن شد که مجلس چنین تصمیمی بگیرد که از نظر من منطقی نبود.

به گزارش اعتمادآنلاین ، الیاس حضرتی افزود: من این تصمیم را نوعی مسئولیت‌گریزی توسط مجلسیان می‌دانم. اکنون کار به مجلس دیگر واگذار شده است در حالی که ما برنامه داشتیم که با سه شیفت کار در روزهای آتی تکلیف بودجه را مشخص کنیم. نکته مهم این است که تعیین تکلیف بودجه 99 به تاخیر می‌افتد و این کار به نفع اقتصاد کشور نیست.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: مجلس بعدی در خرداد ماه تشکیل می‌شود و تا مرداد ماه نمایندگان درگیر بررسی‌ اعتبارنامه و تشکیل کمیسیون خواهند بود. چه زمانی فرصت خواهند داشت بودجه 99 را بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری کنند؟ در چنین شرایطی رد لایحه بودجه 99 توسط مجلس حاضر به جز مسئولیت‌گریزی چه مفهومی دارد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها