حسن روحانی، رئیس‌جمهوری:

مردم به اطلاعیه‌های وزارت بهداشت که از صداوسیما اعلام می‌شود، اعتماد کنند/ اعتماد مردم برای ما اصل است/ نیاز پرسنل بهداشتی و درمانی در اولویت باشد/ نقشه‌ دشمنان است که با هراس‌افکنی کشور را به تعطیلی بکشانند/ در این مرحله حساس نباید کسی از اوضاع سوءاستفاد

رئیس‌جمهوری گفت: در موضوع بیماری کرونا مردم باید به اطلاعیه‌های وزارت بهداشت که از صداوسیما اعلام می‌شود اعتماد کنند.

مردم به اطلاعیه‌های وزارت بهداشت که از صداوسیما اعلام می‌شود، اعتماد کنند/ اعتماد مردم برای ما اصل است/ نیاز پرسنل بهداشتی و درمانی در اولویت باشد/ نقشه‌ دشمنان است که با هراس‌افکنی کشور را به تعطیلی بکشانند/ در این مرحله حساس نباید کسی از اوضاع سوءاستفاد
کد خبر: 388104
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۸:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اعلام کرد که بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا از شنبه همه چیز در کشور به صورت روال عادی آن خواهد بود، مگر موارد خاص و شرایط ویژه که ستاد آن را اعلام خواهد کرد.

رئیس جمهوری که عصر امروز (سه شنبه ششم اسفند) در جلسه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا صحبت می کرد، گفت: متاسفانه در فضای مجازی و رسانه‌های معاند حرف‌های عجیب و غریب گفته می شود که مردم نباید به آن توجه کنند و از طرفی مسوولان فضای مجازی باید در این زمینه به خوبی مسوولیت خود را انجام دهند.

وی با تشکر از پرسنل بهداشت و درمان سراسر کشور یادآور شد: در جلسه امروز به وزیر بهداشت گفتم که پرسنل بهداشتی و درمانی هرگونه نیازی که دارند باید در اولویت باشد و برطرف شود.

روحانی افزود: خوشبختانه گزارش وزیر بهداشت امیدوارکننده است و به سمت کنترل ویروس حرکت می کند از طرفی مراجعه کننده‌ها به شدت کاهش یافته و از سوی دیگر افرادی که تست‌شان مثبت بوده و مراحل درمانشان را گذرانده اند و مرخص شده اند، افزایش یافته است.

رییس جمهور با بیان این که امکانات بهداشتی و پرسنل متخصص و دلسوز ما از بخش های نمونه کشور هستند که می توان به آن اعتماد کرد، ادامه داد: چند ماه پیش هم که آنفلوآنزا نوع B کشور را تهدید می کرد همین پرسنل با تلاش خود به خوبی آنان را کنترل کردند و الان هم مطمئن هستم که این کنترل را انجام می دهند.

وی با تاکید بر این که مردم نباید نگران باشند، خاطرنشان کرد: از طرفی مردم همانگونه که تاکنون همکاری کرده اند، باید همچنان در این زمینه همکاری کامل داشته باشند و دستورالعمل‌هایی که از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود و مرجع اعلام آن صدا و سیماست باید برای مردم اهمیت داشته باشد.

روحانی در ادامه تاکید کرد: کار و فعالیت در کشور باید همانگونه که در هفته‌ها و ماه‌های گذشته بوده ادامه پیدا کند، البته هر کجا جمعیت و اجتماعی هست باید همه مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی اعمال شود، مدارس، دانشگاه‌ها، کارگاه‌ها و ... همه باید مراقبت کنند و از طرفی همه باید فعالیت کنیم.

رییس شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: این یکی از نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان ماست که با هراس‌افکنی کشور را به تعطیلی بکشانند، پس همه باید کار کار کنیم ولی مراقب هم باشیم.

وی با اشاره به این که نیروهای مسلح قول داده‌اند از تمام امکانات خود برای کمک استفاده کنند، عنوان کرد: نیروهای مسلح آماده است؛ مثلا اگر وزارت بهداشت نیاز به پرسنل داشت یا تخت و یا بیمارستان صحرایی لازم بود، نیروهای مسلح در کنار ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت هستند تا مشکلی برای درمان مردم پیش نیاید.

رییس جمهور هم‌چنین بیان کرد: در این جلسه وزارت صمت اطمینان داد که همه تولید کنندگان مواد ضدعفونی کننده، شویند و ماسک فعال هستند و متعهدانه در دو و سه شیفت کار می کنند.

وی ادامه داد: البته تعداد معدودی در این مدت سوءاستفاده کردند که نیروی انتظامی و تعزیرات با آنها برخورد لازم را صورت دادند. در این مرحله حساس نباید کسی از این اوضاع سوءاستفاده کند.

رییس ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا با بیان این که توصیه این ستاد این است که اجتماعات غیرضرور در کشور انجام نشود، اظهار کرد: ممکن است جایی اجتماعی ضروری باشد ولی در جاهایی که مستحب است اجتماع واجب نیست و حتی اماکن متبرکه باید در این جا توصیه های پزشکی و بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: اگر در جایی اجتماع و جمعیتی هست باید مراقبت‌های پزشکی به درستی صورت گیرد، از طرفی در زمان برگزاری اردوهای راهیان نور هستیم، که در ستاد تصمیم گرفتیم امسال راهیان نور تعطیل شود. نسبت به اعتکاف هم ستاد مراعات و مراقبت را توصیه می کند.

رییس جمهور هم‌چنین تاکید کرد: اگر این ستاد تصمیمی گرفت و ابلاغ شد باید همه آن را امری لازم تلقی کنند. از نظر شرعی هم چون مصوب شورای عالی امنیت ملی و مورد تایید رهبری است همه باید تصمیمات آن را اجرا کنند.

روحانی در ادامه عنوان کرد: از شنبه اگر ستاد موردی را لازم دید خودش اعلام می کند و از شنبه همه چیز در کشور به صورت روال عادی آن خواهد بود، مگر موارد خاص و شرایط ویژه که ستاد آن را اعلام خواهد کرد. پس هیچ کدام‌مان نباید اجتهاد در مقابل نص داشته باشیم.

رییس جمهور در پایان اظهار کرد در زمینه آموزش مردم، الحمدلله متخصصین و صدا و سیما فعال هستند و باید فعالیت خود را افزایش دهند، باید واقعیت‌ها به مردم گفته شود که مثلا چند مبتلا یا فوتی یا مرخص شده داشته‌ایم. مطمئنم ان شاءالله از این مرحله حساس با کمک و همکاری مردم، مسوولان و دستگاه‌های مختلف به سلامتی عبور خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها