دستگاه‌های متولی بحران آماده سیل هستند؟

طی روز های گذشته هشدارهایی درباره ورود سامانه بارشی جدید به کشور از سوی سازمان هواشناسی اعلام شد. این سازمان طی توضیحات خود اعلام کرده بود که ورود این سامانه بارشی به کشور ریسک به وقوع پیوستن سیل در برخی از استان‌ها را افرایش می‌دهد. بر اساس این پیش‌بینی‌ها استان‌هایی از جمله ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ... تحت تاثیر بارش‌ها خواهند بود.

دستگاه‌های متولی بحران آماده سیل هستند؟
کد خبر: 388182
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۰۸:۵۸:۴۷

اعتمادآنلاین| در همین راستا سازمان‌های متولی بحران از جمله سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، مدیریت بحران کشور و ... آماده باش‌هایی را ترتیب داده‌اند تا سیل آن‌ها را غافلگیر نکند.

به گزارش ایسنا همه ما همچنان خاطرات تلخ وقوع سیل در اوایل سال جاری را به یاد داریم. لرستان یکی از استان‌های کشور بود که به شدت تحت تاثیر وقوع سیل قرار گرفت و سیل موجب وقوع خسارت‌های جانی و مالی بسیاری شد. حالا با بازگشت یک سامانه بارشی دیگر سازمان‌های متولی از جمله مدیریت بحران و سازمان امداد و نجات هلال احمر تمهیداتی را در این راستا اندیشیده‌اند.

بر همین اساس سازمان مدیریت بحران کشور طی روزهای گذشته اعلام کرد که دستورالعملی را به استانداران و روسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سراسر کشور ارائه کرده است.

در همین راستا اسماعیل نجار -رئیس سازمان مدیریت بحران- نیز اظهار کرد: با توجه به اثر مخاطرات یادشده باید تمام راه‌های منتهی به رودخانه هایی که سیل در آن‌ها جریان دارد؛ در صورت ریسک بالا، با همکاری پلیس راهور مسدود شود و از تجمع مردم در کنار رودخانه‌های خروشان و ناایمن، با همکاری نیروهای انتظامی جلوگیری شود. همچنین باید نحوه هشداردهی سیلاب به مسئولان محلی بخصوص دهیاران یادآوری شود تا در صورت مشاهده سیلاب به ساکنان پایین دست هشدار داده شود.

سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز از شناسایی نقاط پرخطر در برابر سیل احتمالی در پنج استان خبر داد.

حامد سجادی -معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر- همچنین از اعلام آماده باش به استان‌های معین خبر داد و اظهار کرد: اگر نمایندگان ما تشخیص دهند که نیاز به استقرار و کمک به استان‌های معین است پیش از وقوع حادثه و بارش‌ها، استان‌های معین را در مناطق در معرض آسیب مستقر خواهیم کرد.

وی با بیان این که در حال حاضر بسیاری از تجهیزات و اقلام امدادی در پنج استان مذکور و به ویژه لرستان تجهیز و تقویت شده است، گفت: امیدواریم که با آمادگی موجود شاهد کمترین مشکل و خسارات در پی بارش‌های پیش‌رو باشیم.

این سازمان همچنین اردوگاه‌های اسکان اضطراری در استان لرستان را تجهیز کرده است به طوری که امکان اسکان حدود 4400 نفر در این محل‌ها وجود دارد. همچنین همدان به عنوان استان پشتیبان لرستان انتخاب شده است و 31 نفر به همراه تجهیزات در پلدختر مستقر هستند تا در صورتی که سیل رخ داد بتوانند به صورت مناسبی به سیل پاسخ دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها