کد خبر: 388187
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۰۹:۰۵:۱۴
| |

پیشنهاد معرفی گیاهان دارویی به وزارت بهداشت داده شد/ مصرف گیاهان دارویی در کشور رو به افزایش است

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برخی گیاهان دارویی موجب افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شوند که می‌تواند برای مقابله با بیماری کرونا موثر باشد.

پیشنهاد معرفی گیاهان دارویی به وزارت بهداشت داده شد/ مصرف گیاهان دارویی در کشور رو به افزایش است
کد خبر: 388187
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۰۹:۰۵:۱۴

اعتمادآنلاین| حسین زینلی با بیان اینکه در روزهای اخیر مصرف گیاهان دارویی در کشور رو به افزایش است، اظهار کرد: مصرف گیاهان دارویی با طبع گرم و مناسب برای افزایش سیستم دفاعی بدن مورد تاکید بیشتر پزشکان و اطبای سنتی است.

وی ادامه داد: گیاهان با خواص ذکر شده برای مقابله با بیماری‌های ویروسی مفید بوده و منعی برای مصرف آن در مقابله با بیماری کرونا وجود ندارد.

زینلی یکی از گیاهان با تاثیر بالا در افزایش سیستم دفاعی بدن را سرخارگل (اکیناسه، اکیناشا) عنوان کرد و گفت: در برخی از مقالات زعفران را نیز به عنوان گیاه دارویی موثر در افزایش سیستم دفاعی بدن ذکر کرده‌اند.

وی گیاهان با طبع گرم را زنجبیل، دارچین، نعناع و هل نام برد.

زینلی همچنین از افزایش مصرف میوه‌های حاوی ویتامین C از زمان اعلام خبر شیوع بیماری کرونا در کشور خبر داد.

به گفته وی؛ پیشنهادات لازم برای معرفی و مصرف گیاهان دارویی برای مقابله با بیماری ویروسی به وزارت بهداشت داده شده و منتظر بررسی و اعلام نظر آن‌ها هستیم.

زینلی با اشاره به توصیه وزارت بهداشت برای تر نگه داشتن گلو در مقابله با بیماری کرونا، افزود: مردم برای تر نگه داشتن گلو می‌توانند از دم نوش‌های گیاهی مناسب بهره ببرند و همراه با عمل به توصیه وزارت بهداشت توان سیستم دفاعی بدن خود را افزایش دهند.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: توصیه به مصرف مناسب گیاهان دارویی فرهنگسازی مصرف مواد سالم است و برای مقابله با بیماری کرونا نیز می‌تواند موثر باشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها