کد خبر: 388197
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۰۹:۱۴:۱۳
| |

معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

بیمه، خسارت‌ زلزله‌زدگان قطور را تا پایان سال پرداخت می‌کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مناطق مسکونی تا 20 کیلومتری مرز با تدبیر مقام عالی استان بیمه شده است، گفت: بیمه، خسارت‌ زلزله‌زدگان قطور را تا پایان سال پرداخت می‌کند.

بیمه، خسارت‌ زلزله‌زدگان قطور را تا پایان سال پرداخت می‌کند
کد خبر: 388197
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۰۹:۱۴:۱۳

اعتمادآنلاین| آیدین رحمانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی، گفت: در این راستا جلسه ویژه‌ای طی روز گذشته، سه‌شنبه با مسوولان بیمه برگزار و مقرر شد که نسبت به تامین خسارت‌های لازم اهتمام ویژه‌ای صورت‌گیرد.

وی همچنین یکی از مهمترین اقدامات لازم برای حل مشکلات مناطق زلزله‌زده را نگهداری احشام زنده و دفن احشام تلف شده عنوان کرد و ادامه داد: در جلسه ویژه‌ای که در این خصوص برگزار کردیم، مقرر شد که برای نگهداری احشام زنده، محل‌های مناسبی در نظر گرفته و همه احشام زنده به سمت محل نگهداری منتقل شود.

وی با بیان اینکه برای دفن احشام، آواربرداری محل نگهداری آنها نیاز است، اضافه کرد: مقرر شد تا به سرعت این آواربرداری انجام شده و احشام به صورت بهداشتی دفن شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: به اهتمام بنیاد مسکن و در سریع‌ترین زمان ممکن عملیات آواربرداری آغاز شد و پس از آن، ساخت مسکن در دستور کار قرار می‌گیرد.

رحمانی گفت: در حال حاضر نیز اسکان موقت زلزله‌زدگان به طور کامل انجام شده و نیازهای اولیه این خانواده‌ها نیز در دسترس آنان قرار گرفته‌است.

روز یکشنبه - چهارم اسفندماه - ابتدا منطقه «قطور» و سپس «زرآباد» خوی با زمین‌لرزه نسبتا شدیدی لرزید که این امر در مجموع موجب مصدومیت حدود 104 نفر، بستری شدن 10 نفر، تلف شدن صدها راس دام، تخریب چهار هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به یکهزار واحد دیگر در روستاهای خوی و سلماس شد.

امدادگران و مسوولان آذربایجان‌غربی بلافاصله پس از زلزله اول در ساعت 9:22 راهی منطقه «قطور» شدند و ارزیابی میزان خسارت تا شامگاه همان روز ادامه داشت؛ تا اینکه در ساعت 19:30 زلزله نسبتا شدید دیگری به بزرگی 5.9 ریشتر «زرآباد» را لرزاند و خسارت‌های زلزله اول را دوچندان کرد؛ تا جایی که شبکه برق و مخابرات برای چند ساعت قطع شد اما در یک اقدام جهادی و پس از چند ساعت، زیرساخت‌ها دوباره در بامداد دوشنبه وصل شد.

زلزله دوم در «زرآباد» تنها چند مصدوم جزئی داشت اما تمرکز امدادگران و مسوولان بر روی آن موجب شد تا توزیع اقلام امدادی در بین زلزله‌زدگان قطور به فردای آن روز یعنی صبح روز «دوشنبه» موکول شود که منتاسفانه برخی‌ها بلافاصله این تاخیر را در فضای مجازی به حساب نقصان کار گذاشتند.

اما امدادگران، مسوولان و حتی نیروهای سپاهی و مرزبانی که از نخستین ساعات پس از وقوع زلزله اول در منطقه حضور داشتند، از روز دوشنبه به بعد به صورت جهادی کمبودها را یکی پس از دیگری رفع کردند و بسیاری از افراد مطلع اکنون بر این عقیده هستند که دست‌اندرکاران ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌غربی در این حادثه غیرمترقبه، سنگ تمام گذاشتند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها