کد خبر: 388229
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۰۹:۵۲:۵۵
| |

آمریکا از تعویق مراسم تحلیف ریاست جمهوری افغانستان استقبال کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواستار حل نگرانی‌های ایجادشده برای نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از طریق عمل به قانون اساسی و مقررات مربوطه شد و از تعویق مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری این کشور استقبال کرد.

آمریکا از تعویق مراسم تحلیف ریاست جمهوری افغانستان استقبال کرد
کد خبر: 388229
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۰۹:۵۲:۵۵

اعتمادآنلاین| مورگان اورتگاس در بیانیه‌ای مطبوعاتی نسبت به نتایج اعلام‌شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان که به نفع اشرف غنی رئیس جمهوری فعلی این کشور ابراز نگرانی کرد و افزود: ما انتظار داریم این نگرانی ها مطابق قانون اساسی و رویه های قانونی رسیدگی شود.

او ادامه داد: ما از دولت جدید می خواهیم فراگیر باشد و آرزوهای همه افغان‌ها را منعکس کند. رهبران کشور و حامیان آنها باید اطمینان حاصل کنند که بحث سیاسی با روشی آرام و عاری از استفاده یا تهدید به خشونت انجام شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: آنها همچنین باید از اقدامات بی ثبات کننده از جمله تلاش‌های اعلام شده برای ایجاد ساختارهای موازی دولت متناقض با قانون اساسی و حاکمیت قانون خودداری کنند. چنین اقداماتی استقلال و وحدت کشور را که ایالات متحده به شدت از آن حمایت می کند زیر سوال می برد.

اورتاگس با بیان اینکه مردم افغانستان خواستار صلح هستند، اعلام کرد: وقت آن است که نه بر سیاست های انتخاباتی، بلکه از طریق مذاکرات داخل افغانستان بر روی گام برداشتن به سمت صلح پایدار، پایان دادن به جنگ با طالبان و یافتن یک فرمول برای یک توافق سیاسی که می تواند در خدمت منافع همه شهروندان این کشور باشد، متمرکز شد که انتظار داریم در ماه مارس آغاز شود.

او تاکید کرد: ما از همه طرف ها می خواهیم که در ایجاد فوری چارچوب ملی توافق شده برای صلح که به طور کامل نماینده جمهوری اسلامی افغانستان باشد و در رهبری مذاکرات مربوطه، مشارکت و پشتیبانی کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: برای اطمینان از زمان کافی برای افاغنه در رسیدن به این توافقات، از دولت افغانستان تشکر می کنیم که با تعویق مراسم تحلیف ریاست جمهوری موافقت کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها