سعید نمکی، وزیر بهداشت خبر داد:

درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه امروز تصمیم‌گیری می شود/ افزایش ترخیص بیماران بهبود یافته/ از مردم خواهش می‌کنم از مسافرت پرهیز کنند

وزیر بهداشت با اشاره ترخیص 30 بیمار مبتلا به کرونا در قم ، گفت: در جلسه امروز درباره تعطیلی مدارس و دانشگاهها و اعمال محدودیت درخصوص سیستم اداری ودولتی تصمیم گیری می‌شود.

درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه امروز تصمیم‌گیری می شود/ افزایش ترخیص بیماران بهبود یافته/ از مردم خواهش می‌کنم از مسافرت پرهیز کنند
کد خبر: 388304
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۱۱:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید نمکی، وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری جلسه روز گذشته اعضای ستاد مبارزه با کرونا با رئیس‌جمهور، اظهار داشت: رئیس‌جمهور به مسائل مختلفی در این خصوص اشاره کردند؛ مانند عادی شدن اوضاع در هفته آینده، با توجه به اینکه در کل کشور حدود 40 آزمایشگاه را راه‌اندازی کرده‌ایم و بیماری یابی ما به روز تر شده و نگرانی از نظر تخت بستری بیماران نداریم.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر نیز تعداد قابل توجهی از بیماران بستری مرخص می‌شوند و اکنون نیز 30 بیمار جدید بستری شده در قم در حال ترخیص هستند؛ ضمن اینکه تعداد بیماران بدحال ما بدحال تر نشده و بیماران بدحال ما نیز به سمت بهبودی می‌روند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: همچنین رئیس‌جمهور در خصوص تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها این موضوع را به وزارت بهداشت محول کرد و امروز ساعت 4 عصر در این خصوص جلسه برگزار می‌کنیم و تصمیم لازم را گرفته و اعلام می‌کنیم؛ ضمن اینکه اعمال محدودیت‌ها در سیستم اداری و دولتی نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

نمکی در خصوص طرح موضوع قرنطینه شهرها، گفت: ما سیستم قرنطینه به شکلی که قبلا مطرح بود به عنوان کار صد در صد علمی نمی‌پذیریم، اما اینکه مردم خود را به گونه‌ای در منزل قرنطینه کنند و به سفر نروند بسیار با اهمیت است.

وی افزود: متاسفانه تا اعلام می‌کنیم مدارس تعطیل می‌شود، مردم خارج شده و به مسافرت می‌روند؛ به طوری که این هفته مشاهده کردیم برخی مردم بدون توجه به پیام‌های بهداشتی و درخواست ما نسبت به پرهیز از مسافرات اقدام به مسافرت کردند.

وزیر بهداشت با اشاره به مشارکت و همیاری مردم در طرح کنترل فشار خون و حضور 30 میلیون و 700 هزار نفر از افراد جامعه در این طرح، یادآور شد: ما این موضوع را به عنوان ضریب آگاهی مردم قلمداد کردیم اما انتظار نداریم تا ما را از این اعتماد ناامید کنند. استان گیلان استان آلوده کشور است و در مناطق شمالی نیز نقاط آلوده داریم، اما مردم به این مناطق می‌روند و بار ما را سنگین می‌کنند.

نمکی گفت: وقتی تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را اعلام می‌کنیم به این معنی نیست که مردم حرکت کرده و به نقاط آلوده رفته بروند؛ در نتیجه تاکید می‌کنیم مردم در خانه مانده و مسافرت خود را قطع کنند.

وی درباره طرح این موضوع که اطلاع رسانی وزارت بهداشت در خصوص شیوع ویروس کرونا ضعیف بوده است، گفت: ما در روزهای اول از طریق سایت وزارت بهداشت و به صورت محلی اطلاع رسانی لازم را انجام دادیم و البته صدا و سیما با فاصله به ما پیوست که این را به عنوان درگیر بودن با موضوع انتخابات می‌دانیم اما ما در سطح خودمان اطلاع رسانی لازم را انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز عصر در خصوص تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس اطلاع رسانی لازم را انجام می‌دهیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از مردم تقاضا کرد در خانه‌هایشان بمانند و از مسافرت بپرهیزند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها