رییس سازمان توسعه تجارت ایران:

مشکلی در خصوص برگشت ارز حاصل از صادرات وجود ندارد

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به ضرورت برگشت ارز حاصل از صادرات در شرایط کنونی کشور گفت: در حال حاضر مشکلی در خصوص برگشت ارز حاصل از صادرات وجود ندارد، اما در صورت بروز مشکل برای صادرکنندگان، شرکت سازمان توسعه تجارت ایران اهتمام ویژه ای برای حل مشکلات آنها دارد.

مشکلی در خصوص برگشت ارز حاصل از صادرات وجود ندارد
کد خبر: 388308
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۱۱:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید زادبوم افزود: یکی از مهمترین اقدامات سازمان توسعه تجارت ایران در حال حاضر مربوط به بررسی مشکلات اجرایی نحوه برگشت ارز صادراتی است.

وی اظهار داشت: به همین منظور روشی که به بانک مرکزی ابلاغ شده و بایستی صادر کنندگان بر اساس آن عمل کنند، مورد اتفاق نظر مسئولان نظام است و انجام خواهد شد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ممکن است اعتراض‌هایی نیز در مورد نحوه اجرا وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: صادرات در شرایط تحریمی وقتی ارزشمند است که ارز حاصل از آن به کشور برگردد و در این راستا از اردیبهشت ماه باید صادرکنندگان به تصمیمی که بانک مرکزی گرفته و ابلاغ کرده است، عمل کنند؛ حالا اگر در اجرای این ابلاغیه بعضی از بخش ها مسائل و مشکلاتی دارند باید به ما منتقل کرده تا رفع شوند.

انجام مراحل ثبت سفارش برای ورود کالاهای مجاز به کشور نسبت به گذشته ضروری تر است

وی در ادامه افزود: واردات برای کالاهای غیر ممنوعه باید با ثبت سفارش انجام شود و هر چند این یک قانون کلی از سال های گذشته بوده است اما اکنون ضروری‌تر و با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی باید به واردات ارز اختصاص دهد، اظهار داشت: از آنجایی که برای واردات اصولا ارز نیمایی یا روش های که تعریف شده است باید اعمال شود؛ ثبت سفارش نسبت به گذشته حیاتی تر و ضروری‌تر است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها