کد خبر: 388364
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۸ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

عبدالله علیخانی، تهیه‌کننده و توزیع‌کننده سینما، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تعطیلی سینماها بهترین تصمیم ممکن بود/ سلامت 80 میلیون آدم مهم‌تر است یا سینما؟/ در شرایط امروز جامعه سینما جزو مستحبات است/ الان پیش‌بینی‌ درباره اکران عید و فروش فیلم‌ها فایده‌ای ندارد

عبدالله علیخانی، تهیه‌کننده و توزیع‌کننده سینما، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» گفت: تعطیلی سینماها بهترین تصمیم ممکن بود؛ در وهله اول همه باید از سلامتی خودمان محافظت کنیم.

تعطیلی سینماها بهترین تصمیم ممکن بود/ سلامت 80 میلیون آدم مهم‌تر است یا سینما؟/ در شرایط امروز جامعه سینما جزو مستحبات است/ الان پیش‌بینی‌ درباره اکران عید و فروش فیلم‌ها فایده‌ای ندارد
کد خبر: 388364
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۸ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ تبسم کشاورز- با شیوع ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی فعالیت‌های هنری را تا آخر هفته تعطیل اعلام کرد.

قطعاً ورود کرونا به سینما بر اکران و میزان فروش فیلم‌های سینمایی بی‌تاثیر نخواهد بود و فرازونشیب سینمای ایران را زیاد و زیادتر خواهد کرد.

در همین راستا و در خصوص تصمیم‌گیری درباره تعطیلی سینماها تا آخر هفته و تاثیر شیوع ویروس کرونا بر اکران و فروش فیلم‌ها عبدالله علیخانی، تهیه‌کننده و توزیع‌کننده سینما، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت: از دوشنبه که بحث کرونا همه‌گیر شد سینماها تعطیل شدند. عقل سلیم هم از نظر عرف و هم از دیدگاه شرعی می‌گوید که در وهله اول باید از سلامتی خودمان محافظت کنیم.

او افزود: با این بیماری و سرعت شیوع آن طبیعی است که اماکن عمومی تعطیل شوند. این را می‌دانیم که مکان‌های عمومی محل عبور و مرور باد نیستند تا اگر چیزی هم هست از بین برود، و چون خانواده‌ها در این محیط‌ها حضور دارند خطرناک است.

تهیه‌کننده فیلم «آبنبات چوبی» در ادامه اضافه کرد: از نگاه من تعطیلی سینماها بهترین تصمیم بود. در مورد تعطیلی مترو هم بحث‌هایی پیش آمد منتها شاید نتوانیم مترو را که محل عبور و مرور مردم است ببندیم، اما اگر مردم سه روز به سینما و تئاتر نروند اتفاقی نمی‌افتد.

علیخانی ادامه داد: ما باید به دستورالعمل‌هایی که وزارت بهداشت داده است عمل کنیم تا این بیماری مهار شود. ممکن است 10 روز هم سینما تعطیل شود و این تعطیلی بر فروش فیلم‌ها تاثیر بگذارد، اما من می‌خواهم بدانم سلامت 80 میلیون آدم مهم‌تر است یا سینما؟

سینما

او گفت: در این شرایط سینما جزو مستحبات است، صف نان نیست که مردم مجبور شوند در آن بایستند. همیشه می‌گویند پیشگیری بهتر از مداواست. استنباط من این است که مکان‌هایی که رل مهمی را در زندگی افراد بازی نمی‌کنند، اگر چند روز تعطیل شوند، اتفاق مهمی نمی‌افتد.

علیخانی تاکید کرد: با اوضاع پیش‌آمده باید همه با یکدیگر همکاری کنیم. کرونا مساله‌ای دنیاگیر است. حالا درست است که از جایی شروع شده و ممکن است کم‌کاری و کوتاهی هم شده باشد- که قطعاً هم شده- اما اکنون هر صنفی با توجه به بضاعت خودش باید کمک کند. بحث فروش فیلم، پول و این حرف‌ها نیست، موضوع مهم سلامتی مردم است.

ما باید به دستورالعمل‌هایی که وزارت بهداشت داده است عمل کنیم تا این بیماری مهار شود. ممکن است 10 روز هم سینما تعطیل شود و این تعطیلی بر فروش فیلم‌ها تاثیر بگذارد، اما من می‌خواهم بدانم سلامت 80 میلیون آدم مهم‌تر است یا سینما؟

او درباره ادامه‌دار بودن تعطیلی‌ سینماها اظهار داشت: با گزارش‌هایی که وزارت بهداشت طی روزهای آینده خواهد داد متوجه این مساله می‌شویم. برای مثال ممکن است کار به جایی برسد که بگویند شهر را باید قرنطینه کنیم یا به عکس بگویند از شدت این قضیه کاسته شده و می‌توان یکسری از ممنوعیت‌ها را برداشت. این بسته به آن است که افراد مسئولی که در جریان کلی کار هستند و بر اساس اتفاقات تصمیم‌گیری می‌کنند چه بگویند.

علیخانی در مورد پیش‌بینی فروش فیلم‌ها و اکران‌های نوروزی گفت: با وقایعی که پیش آمده باید دید تاثیر این موضوع تا چه حد می‌تواند باشد. از طرف دیگر هم وضع اقتصادی مردم در بدترین شکل ممکن است و نمی‌توان این قضیه را کتمان کرد. حدود 20 روز تا عید نوروز وقت داریم و از قدیم گفته‌اند: «چو فردا رسد فکر فردا کنیم»‌.

این تهیه‌کننده سینما در پایان صحبت‌هایش تاکید کرد: ما در شرایط ناخواسته و پیش‌بینی‌نشده‌ای قرار گرفته‌ایم. اگر سینما در شرایط عادی بود، می‌توانستم درباره اکران‌ها و فروش فیلم‌ها از نظر خودم (چه درست، چه غلط) نظر بدهم، اما الان این پیش‌بینی‌ها فایده‌ای ندارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها