کد خبر: 388399
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۱۳:۲۰:۴۴
| |

واکنس معاون حقوقی پرسپولیس به حواشی دیدار با سپاهان/ صدور رای کمیته انضباطی به این همه بحث نیاز ندارد

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در خصوص صدور رای توسط کمیته انضباطی پیرامون اتفاقا مسابقه با سپاهان توضیحاتی را ارائه کرد.

واکنس معاون حقوقی پرسپولیس به حواشی دیدار با سپاهان/ صدور رای کمیته انضباطی به این همه بحث نیاز ندارد
کد خبر: 388399
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۱۳:۲۰:۴۴

اعتمادآنلاین| مهدی خواجه‌وند در خصوص اتفاقات مسابقه سپاهان و پرسپولیس اظهار داشت: در مورد این بازی در چند روز اخیر صحبت‌های مختلف و توجیهات مختلفی ارائه شد، موضوع کاملاً ساده و بدیهی است و اصلاً پیچیدگی و یا سختی حقوقی ندارد. ماده 8 آئین‌نامه برگزاری مسابقات و ماده 62 مقررات انضباطی کاملاً این موضوع را پیش‌بینی کرده است. مورد تخلف سپاهان از موارد و مصادیق مشخص این دو ماده است. در ماده 8 آئین‌نامه برگزاری مسابقات کاملا پیش‌بینی و تکلیف شده که تیم‌ها چه زمانی باید در استادیوم حاضر باشند، چه زمانی باید لیست‌شان را ارائه بدهند، چه زمانی باید در زمین حضور داشته باشند و گرم کنند و نهایتاً در مورد برگزاری مسابقه، ماده 8 به صراحت این را تعریف کرده است.

خواجه‌وند ادامه داد:‌ پرسپولیس در موعد مقرر در زمین بازی حاضر می‌شود، آمادگی برگزاری مسابقه از طرف ناظر بازی و داوران اعلام می‌شود. تمام شرایط قانونی برگزاری مسابقه مهیا بوده، متأسفانه تیم سپاهان که تیم میزبان هم بود در موعد و زمان تعریف شده در زمین حاضر نمی‌شود. به نظر در مورد زمانی که نگه داشتند تا سپاهان حاضر شود، به این تیم لطف شده است. مورد از موارد مندرج در ماده 12 آئین‌نامه برگزاری مسابقات نمی‌شود، آنجا که تکلیف به دادن زمان نیم ساعته شده از موارد دیگر است.

وی اضافه کرد: آنجا صراحتا از حوادث غیر مترقبه یا قهریه صحبت شده که شامل این مورد نمی‌شود. بنابراین تصمیم ناظر در واقع لطف به تیم سپاهان بود که زمان را نگه داشت تا این تیم به بازی برسد. تیم علیرغم فرصت و فرجه‌ای که به آن داده شد سپاهانهمچنان حاضر نمی‌شود و در واقع از طرف ناظر عدم امکان برگزاری به دلیل عدم حضور تیم رقیب اعلام می‌شود که کاملا مطابق قانون و از مصادیق ماده 62 مقررات انضباطی است.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در مورد دلایل سپاهان عنوان کرد: سپاهان توجیهاتی را در این خصوص ارائه کرده که این موضوع به نظر من لوث شده و از جدیت خارج شده چون این توجیهات نمی‌توانند منطقی باشند. مدیرعامل سپاهان به صراحتا اعلام می‌کند تا ساعت 15:30 منتظر و پیگیر لغو بازی بوده و نشان می‌دهد این تیم نمی‌خواسته بازی کند یا اینکه تماشاگران اجازه ندادند ما وارد استادیوم شویم حتما توجیه منطقی نیست.

وی در خصوص دلایل خودش تصریح کرد: به موجب ماده 64 آئین‌نامه برگزاری مسابقات مسئولیت تماشاگرانبا تیم میزبان است. تمام تخلفاتی که از جانب تماشاگران تیم میزبان بروز کند متوجه تیم میزبان است و احکام متعددی در این خصوص وجود دارد. کمیته انضباطی آرای متعددی صادر کرده و خیلی هم شایع است که تیم‌ها به دلیل تخلفات تماشاگرانشان جریمه می‌شوند پس این مورد حتما منتفی است. ضمن اینکه فرمانده نیروی انتظامی اصفهان صراحتا و مشخصا اعلام می‌کند که ما آمادگی اسکورت و همراهی تیم برای برگزاری مسابقه را داشتیم که به نظر می‌آید این بیشتر بهانه است.

خواجه‌‌وند افزود: مجموع قرائن و اماراتی که در این چند روز مطرح شد کاملا گویای این است که سپاهان واقعا قصد برگزاری این مسابقه را نداشت. با مجموع صحبت‌های مطرح شده به نظر می‌رسد کمیته انضباطی کار سختی برای تصمیم‌گیری ندارد. توجهاً و مستنداً‌ به ماده 8 و ماده 62 مقررات انضباطی این مورد قابلیت صدور حکم را دارد، با این تأکید که موضوع بسیار ساده و فاقد هرگونه پیچیدگی حقوقی است. انتظارم این است که این تصمیم به سرعت گرفته شود.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در ادامه عنوان کرد: بر فرض محال اینکه اگر توجیه سپاهان را بپذیریم که تماشاگران اجازه ندادند تیم میزبان از هتل خارج شود، شما ببینید از هفته‌های آخر لیگ که بازی‌ها باید همزمان برگزار شوند و ما این توجیه را بپذیریم، تیم‌ها به چه سادگی و چه راحتی می‌توانند برگزاری مسابقات را با تأخیر مواجه کنند. هر تیمی می‌تواند 500 نفر از هوادارانش را جلوی هتل بیاورد، آنجا کمی شلوغ شود و بگوید من نمی‌توانستم سر زمین حاضر شوم.

وی افزود: ببینید چه اتفاق خطرناکی خواهد افتاد و حتما برگزاری مسابقات را با مشکل مواجه می‌کند. هر تیمی می‌تواند این را بهانه قرار بدهد که در زمین حاضر نشود.حتما مسئولین برگزاری و کمیته‌ انضباطی به این مسائل واقف هستند و باز هم تأکید می‌کنم موضوع بسیار ساده است و به این همه بحث نیاز ندارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها