کد خبر: 388433
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۱۴:۲۱:۱۱
| |

دبیرکل ناتو:‌ برای جنگ با تروریسم در افغانستان می‌مانیم

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در سخنانی به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس این ائتلاف نظامی ضمن حمایت از روند صلح افغانستان، تاکید کرد ناتو به منظور جنگ با تروریسم در افغانستان می‌ماند.

دبیرکل ناتو:‌ برای جنگ با تروریسم در افغانستان می‌مانیم
کد خبر: 388433
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۱۴:۲۱:۱۱

اعتمادآنلاین| ینس استولتنبرگ در جمع اعضای کنگره آمریکا گفت: ناتو برای جنگ با تروریسم و آموزش نیروهای افغان در افغانستان حضور دارد، البته هدف ما حضور همیشگی و دائمی نیست و بیش از ضرورت و نیاز در این کشور حضور نخواهیم داشت. ما(ناتو و آمریکا) با هم به این کشور آمدیم، با هم درباره حضور بیشتر تصمیم می‌گیریم و به وقتش با هم آن را ترک می‌کنیم.

او افزود: ناتو از روند صلح کاملا حمایت می‌کند و باید راه آشتی و وفاق را در افغانستان هموار کند. تنها با رهایی این کشور از شر تروریست‌های بین‌المللی، افغانستان روی صلح را خواهد دید.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، پیشتر گفته بود، جنگ افغانستان، جنگی بی‌پایان است.

ترامپ در دیدار سه‌شنبه با استولتنبرگ در کاخ سفید گفت: آمریکا و متحدانش در ناتو برای خاتمه دادن به جنگ طولانی در این کشور در تلاشند.

استولتنبرگ نیز در این دیدار به نوبه خود گفت: طالبان نمی‌تواند در جبهه‌های نبرد پیروز شود و بهتر است با دولت افغانستان سر میز مذاکره بنشیند و راه‌حلی مسالمت‌آمیز پیدا کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها