سندرز در نظرسنجی‌ سیاهپوستان آمریکا پیش افتاد

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که برنی سندرز میان ساهپوستان آمریکایی با فاصله معناداری از جو بایدن پیش افتاده است.

سندرز در نظرسنجی‌ سیاهپوستان آمریکا پیش افتاد
کد خبر: 388434
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۱۴:۲۵:۰۲

اعتمادآنلاین| نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز با شرکت معتبر ایپسوس نشان می‌دهد که «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت در انتخابات درون‌حزبی دمکرات‌ها میان سیاهپوستان آمریکا با فاصله بسیاری از دیگران پیشی گرفته است.

در این نظرسنجی، «جو بایدن» دیگر نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا که زمانی پیشتاز آرای سیاهپوستان بود از سندرز عقب افتاده است.

بایدن با آگاهی از این موضوع، روی رقابت درون‌حزبی در ایالت کارولینای جنوبی که رای‌دهندگان سیاهپوست بالای 50 درصد هستند حساب ویژه‌ای باز کرده است.

نظرسنجی رویترز-ایپسوس همچنین نشان می‌دهد که «مایکل بلومبرگ» میلیاردر دموکرات و صاحب غول رسانه‌ای بلومبرگ 2 درصد عقب‌نشینی کرده است.

در میان دمکرات‌ و مستقل‌هایی که برای انتخابات ثبت نام کرده‌اند، 26 درصد گفته‌اند که به سندرز رای می‌دهد، 15 درصد به بلومبرگ و 15 درصد دیگر به بایدن.

سناتور «الیزابت وارن» و «پیت بوتیجیج» نیز 10 درصد در این نظرسنجی رای کسب کردند.

همزمان سندرز با چالشی دیگر از سوی برخی از حامیان حزب دموکرات روبه‌رو شده است. دو عضو حزب دموکرات در ایالت فلوریدا شکایتی را علیه سندرز تنظیم کرده‌اند که خواستار خارج کردن وی از رقابت‌های درون‌حزبی دمکرات‌ها است.

این دو نفر در شکایت خود گفته‌اند که اظهارات و موضع‌گیری‌های سندرز نشان می‌دهد که او نامزدی مستقل است و نمی‌تواند نماینده حزب دموکرات باشد.

موضع‌گیری‌های اخیر سندرز در مورد انقلاب کوبا و حمایت ضمنی وی از برخی سیاست‌های رهبر فقید کوبا جنجال‌هایی را در محافل سیاسی واشنگتن و فضای مجازی به راه انداخت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها