کد خبر: 388439
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۱۴:۳۳:۱۲
| |

نخستین موارد ابتلا به کرونا در الجزایر، برزیل و یونان ثبت شد

نخستین موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا در الجزایر، برزیل و یونان مشاهده شد.

نخستین موارد ابتلا به کرونا در الجزایر، برزیل و یونان ثبت شد
کد خبر: 388439
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۱۴:۳۳:۱۲

اعتمادآنلاین| الجزایر، برزیل و یونان از ثبت نخستین موارد ابتلا به بیماری کرونا خبر دادند.

رئیس جمهور الجزایر اعلام کرد نخستین مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا، مردی ایتالیایی بوده که در تاریخ 17 فوریه وارد این کشور شده و در قرنطینه قرار گرفته است.

عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر در حساب توییتری خود گفت که به مقامات پزشکی دستور داده تا نهایت احتیاط را بکار بندند. وی همچنین از مردم کشورش خواست تا مراقب اطلاعاتی که از طریق اینترنت به اشتراک می‌گذارند، باشند.

شمال ایتالیا که محل رفت و آمد بسیاری از الجزایری‌ها محسوب می‌شود، اکنون به مرکز شیوع ویروس جدید کرونا موسوم به «کووید-19» تبدیل شده؛ به طوری که تاکنون 11 نفر بر اثر آن در ایتالیا جان باخته‌اند و 280 نفر نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند.

از سوی دیگر، طبق گزارش رویترز، برزیل نیز از ثبت نخستین مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا خبر داد که با این حساب، این نخستین مورد از مشاهده این بیماری در آمریکای لاتین به حساب می‌آید.

یک منبع در دولت برزیل امروز چهارشنبه، نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا را در آمریکای لاتین تأیید کرد.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که بیمارستانی در سائوپولوی برزیل از احتمال ابتلای فردی 61 ساله که به ایتالیا سفر کرده بود، به ویروس کرونا خبر داده بود.

این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود گفت دولت برزیل هنوز نتیجه آزمایش را پیش از برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی که قرار است برگزار شود، اعلام نکرده است.

رویترز در خبری دیگر، از مشاهده نخستین مورد ابتلا به کرونا در یونان خبر داد. وزیر بهداشت یونان امروز، چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: بیمار یک زن 38 ساله یونانی است که سفری به منطقه‌ای در شمال ایتالیا داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها