نعیم قاسم: حزب‌الله مخالف پیوستن لبنان به صندوق بین‌المللی پول است

معاون دبیرکل حزب‌الله پیروزی‌های مقاومت از ایران تا فلسطین، سوریه تا لبنان و عراق تا یمن را برشمرد و درباره وضعیت اقتصادی لبنان نیز گفت، حزب‌الله مخالف وابستگی لبنان به صندوق بین‌المللی پول است.

نعیم قاسم: حزب‌الله مخالف پیوستن لبنان به صندوق بین‌المللی پول است
کد خبر: 388443
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۱۴:۳۸:۴۸

اعتمادآنلاین| «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله در دیداری سیاسی گفت امروز توفیق‌های الهی زیادی در پیروزی‌هایی که محور مقاومت به دست آورده، مشاهده می‌شود؛ پیروزی‌هایی که از فلسطین تا لبنان، سوریه، عراق، یمن، ایران و تمام منطقه امتداد دارد.

شبکه «المنار» به نقل از او گزارش داد: «ایران هشت سال در جنگ ویرانگر عراق روی پاهای خود ایستاد و اکنون جمهوری اسلامی ایران پس از 21 سال هنوز استوار و موثر ایستاده است و آینده را برای نسل‌های بعدی می‌سازد».

شیخ قاسم با بیان اینکه حزب‌الله در لبنان نیز توانست دستاوردی بزرگ کسب کند، توضیح داد: «[دستاوردی] که از زمان اشغالگری اسرائیل در منطقه از اویل قرن گذشته (قرن بیستم) به دست نیامده بود. اسرائیل در سال 2000 ذلیلانه از لبنان خارج شد و پیروز بزرگ محقق شد. پس از آن نیز اسرائیل را در تجاوز سال 2006 شکست داد و امروز قدرت سلاح و اراده‌ حزب‌الله منجر به بازدارندگی اسرائیل شده است».

معاون حزب‌الله ضمن اشاره به موفقیت فلسطینی‌ها از طریق مقاومت، گفت: «این ملت فداکاری‌های زیادی از خود نشان داد و تعدادی از جنگ‌ها علیه نوار غزه شکست خورد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گمان کرده بود می‌تواند فلسطینی‌ها را مجبور به پذیرش آن کند اما فلسطینی‌ها یک صدا این طرح را رد کردند».

شیخ قاسم در ادامه افزود: «در سوریه هم که جنگ از سال 2011 آغاز شد و پیش‌بینی می‌کردند که سوریه طی سه ماه سقوط کند سپس این مدت را به شش ماه افزایش دادند. امروز نه سال گذشته و سوریه ایستاده و بسیاری از اراضی خود را آزاد کرده است. ان شاءالله آینده برای ملت سوریه و رهبری آن خواهد شد و این کشور علیرغم هجمه تمام جهان علیه خود، ایستاده و موثر در محور مقاومت باقی خواهد ماند».

او درباره عراق هم گفت: در عراق نیز با همکاری حشد، مرجعیت، ارتش و دیگر نیروها پروژه داعش و جریان تکفیری شکست خورد.

معاون حزب‌الله با اشاره به مقاومت یمن در برابر جنگ تحمیلی ائتلاف سعودی، تصریح کرد: «یمن فقیر اما عزیز است، در برابر سعودی و آمریکا و تمام جهان مستکبر ایستاد و اگر جنگ سال‌های دیگری هم ادامه پیدا کند در نهایت ملت یمن پیروز خواهد شد.این ملت با این حجم فداکاری، اراده و عزت شکست نمی‌خورد».

او تأکید کرد که بزرگترین دستاورد به دست آمده در منطقه شکست داعش بود زیرا این گروهک تنها حضور نظامی نداشت بلکه با حضور فرهنگی خود ممکن بود تمام منطقه را به اسم اسلام منحرف کند.

شیخ قاسم در اشاره به شیوع بیماری «کرونا» هم گفت: سیاسی کردن این موضوع اقدامی غیراخلاقی است و باید همه با همکاری یکدیگر به مقابله با این موضوع بروند.

معاون حزب‌الله در ادامه به مشکلات مالی در لبنان پرداخت و گفت: امروز بحران مالی، اقتصادی و اجتماعی سختی در لبنان دیده می‌شود که نتیجه جمع شدن سی ساله است و نیاز به درمان دارد. ما نمی‌پذیریم که تابع ادوات استکباری در درمان قرار بگیریم به این معنا که برای مدیریت بحران نمی‌خواهیم تابع صندوق بین‌المللی پول باشیم. بله، ما با مشورت مشکلی نداریم و این همان چیزی است که دولت لبنان انجام می‌دهد. دولت می‌تواند طرحی اتخاذ کند و اقدامات سازنده‌ای برای حل وضعیت نقدی در پیش بگیرد. ما نیازمند طرح اصلاحی کامل اقتصادی و اجتماعی هستیم و ان‌شاءالله دولت آن را اتخاذخواهد کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها