کد خبر: 388461
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۸ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

کرونا چه تاثیری بر ورزش زنان گذاشت؟/ امارات به تیم وزنه‌برداری زنان اجازه ورود نداد/ کاراته زنان؛ چرا اعزام متوقف نمی‌شود؟/ بازی‌های هفته نوزدهم لیگ فوتبال زنان لغو شد

در روزهای گذشته تیم‌های فوتبال زنان نیز همچون تیم‌های فوتبال مردان از تعطیل نشدن لیگ و امکان شیوع بیماری در بین ورزشکاران گله‌مند بودند؛ مربیان اعلام کردند که ادامه بازی‌ها می‌تواند خطرات جدی در پی داشته باشد و سفر کردن تیم‌ها برای برگزاری بازی‌های لیگ به شهرهای مختلف ریسک بالایی دارد. در نهایت صبح روز چهارشنبه اعلام شد بازی‌های هفته نوزدهم لیگ فوتبال زنان برگزار نخواهد شد.

کرونا چه تاثیری بر ورزش زنان گذاشت؟/ امارات به تیم وزنه‌برداری زنان اجازه ورود نداد/ کاراته زنان؛ چرا اعزام متوقف نمی‌شود؟/ بازی‌های هفته نوزدهم لیگ فوتبال زنان لغو شد
کد خبر: 388461
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۸ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- ویروس کرونا نه تنها بدن بیماران بلکه تمام فضای جامعه و رسانه‌ها را پر کرده است. چند روزی از اعلام شیوع ویروس کرونا در ایران می‌گذرد و دیگر کمتر می‌توان خبری جز تاثیر کرونا بر بدن، چگونگی مقابله با آن یا آمار مبتلایان و قربانیان پیدا کرد؛ اما در این فضای ملتهب دنیای ورزش در فاصله چند ماه مانده به المپیک 2020 توکیو روزهای بسیار پربحرانی را سپری می‌کند.

حتماً باید یکی از بازیکنان مبتلا شود تا توقف بازی‌ها را اعلام کنند؟ در این شرایط خطرناک که هر روز یک نفر به تعداد مبتلایانِ کرونا اضافه می‌شود چه اصراری به برگزاری لیگ است؟

تلاش برای کسب سهمیه المپیک به روزهای حساس خود رسیده، اما قدرت انتقال کرونا بر قدرت مبارزه ورزشکاران برای کسب سهمیه تاثیر گذاشته است. هشدار لغو مسابقات ورزشی، صادر نشدن مجوز ورود ایرانیان به کشورهای میزبان مسابقات و نگرانی بابت ابتلای ورزشکاران به این ویروس تنها بخشی از بحران کرونا در ورزش ایران و جهان است.

لیگ فوتبال زنان بالاخره تعطیل شد

فوتبال زنان

در روزهای گذشته تیم‌های فوتبال زنان نیز همچون تیم‌های فوتبال مردان از تعطیل نشدن لیگ و امکان شیوع بیماری در بین ورزشکاران گله‌مند بودند؛ مربیان اعلام کردند که ادامه بازی‌ها می‌تواند خطرات جدی در پی داشته باشد و سفر کردن تیم‌ها برای برگزاری بازی‌های لیگ به شهرهای مختلف ریسک بالایی دارد.

در نهایت صبح روز چهارشنبه اعلام شد بازی‌های هفته نوزدهم لیگ فوتبال زنان برگزار نخواهد شد، اما بازی‌های لیگ فوتسال زنان طبق برنامه برگزار می‌شود.

اعظم غلامی، مربی تیم زنان ملوان، روز سه‌شنبه در اعتراض به لغو نشدن مسابقات فوتبال در ایران طی مصاحبه‌ای گفت: «نمی‌دانم چه کسی باید این موضوع را پیگیری کند، باشگاه ملوان که هرچه می‌گوید سازمان لیگ گوشش بدهکار نیست؛ خدای نکرده حتماً باید یکی از بازیکنان مبتلا شود تا توقف بازی‌ها را اعلام کنند؟ در این شرایط خطرناک که هر روز یک نفر به تعداد مبتلایانِ کرونا اضافه می‌شود چه اصراری به برگزاری لیگ است؟»

اعتراض تنها محدود به مربیان و کادر فنی نبود. برخی از داوران لیگ هم ابلاغ‌های هفته نوزدهم را در اعتراض به برگزاری مسابقات در موقعیت کنونی پس فرستادند.

در نهایت صبح روز چهارشنبه اعلام شد بازی‌های هفته نوزدهم لیگ فوتبال زنان برگزار نخواهد شد، اما بازی‌های لیگ فوتسال زنان طبق برنامه برگزار می‌شود ( بیشتر بخوانیم ).

امارات به تیم وزنه‌برداری زنان اجازه ورود نداد

وزنه برداری زنان

تیم وزنه‌برداری زنان ایران قرار بود در مسابقات گزینشی المپیک غرب آسیا شرکت کند، اما امارات، میزبان این رقابت‌ها، به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران به این تیم اجازه ورود نداد و به این ترتیب وزنه‌برداران زن ایرانی فرصت رقابت در این تورنمنت را از دست دادند ( بیشتر بخوانیم ).

امارات به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران به تیم اجازه ورود نداد و به این ترتیب وزنه‌برداران زن ایرانی فرصت رقابت در این تورنمنت را از دست دادند.

کاراته زنان؛ چرا اعزام متوقف نمی‌شود؟

کاراته زنان

کاراته زنان ایران برای اولین و شاید آخرین بار فرصت دارد تا در المپیک شرکت کند و افتخاری بزرگ برای ایران و رشته کاراته رقم بزند. وضعیت کاراته‌کاهای تیم ملی خوب است و از امتیاز مناسبی برای کسب سهمیه برخوردارند. هرچند هنوز نمی‌توان با قطعیت گفت که کاراته زنان ایران چند سهمیه المپیک به دست خواهد آورد، اما امیدهای زیادی به این رشته وجود دارد. حالا اما ویروس کرونا کاراته را هم تحت تاثیر قرار داده است.

راضیه جلیل‌پور، مربی کاراته زنان، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در مورد تاثیر کرونا بر وضعیت تیم کاراته و مشکلات و نگرانی‌هایی که در این زمینه وجود دارد گفت: «این اتفاق همه کشورها را درگیر کرده؛ به عنوان مثال چین که در پروسه‌ای طولانی‌مدت و چندین‌ساله برای کسب مدال المپیک در همه رشته‌ها سرمایه‌گذاری کرده بود حالا به شدت تحت تاثیر شیوع این ویروس قرار گرفته است.

راضیه جلیل‌پور

راضیه جلیل‌پور

او ادامه داد: «در چنین شرایطی ایران هم از تبعات این بیماری مستثنی نیست. تیم ملی کاراته زنان در حال حاضر به مسابقات اتریش اعزام شده است، هر چند من امیدوار بودم این اعزام در شرایط فعلی کنسل شود چون ما در حال حاضر جایگاه خوبی داریم و بچه‌ها هم تازه از دوبی برگشته بودند.»

راضیه جلیل‌پور، مربی کاراته: شاید کشور میزبان از نظر شیوع ویروس در شرایط بدی نباشد، اما ورزشکاران از دیگر کشورها و شاید حتی چین در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد و این موضوع ریسک را بالا می‌برد. می‌توانستیم با توجه به شرایط خوب جدول زنان و مردان، دست‌کم تا بعد از عید و ثبات پیدا کردن اوضاع صبر کنیم.

او در مورد این گفته خود توضیح داد: «مساله این نیست که در اتریش بیماری چقدر شیوع پیدا کرده، مساله این است که بچه‌ها باید در همان فرودگاه‌ها و با همان هواپیماهایی سفر کنند که ویروس در آنها وجود دارد. افرادی هستند که در این مدت با وجود مبتلا بودن به ویروس در این مکان‌ها حضور داشته‌اند و سفر کرده‌اند. هواپیما به نظر من در حال حاضر از همه جا خطرناک‌تر است. فکر می‌کنم بهتر بود این اعزام را در چنین موقعیتی انجام نمی‌دادیم. شاید کشور میزبان از نظر شیوع ویروس در شرایط بدی نباشد، اما ورزشکاران از دیگر کشورها و شاید حتی چین در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد و این موضوع ریسک را بالا می‌برد. می‌توانستیم با توجه به شرایط خوب جدول زنان و مردان، دست‌کم تا بعد از عید و ثبات پیدا کردن اوضاع صبر کنیم.»

شیوع ویروس کرونا تنها منحصر به ایران و ورزش ایران نیست. این ویروس در حال حاضر تمام جهان ورزش را گرفتار کرده است، اما با توجه به خطرات شیوع بیماری، با تصمیمات سریع و قاطع و اقدامات مسئولانه در مقابل بحران پیش‌آمده می‌توان از خطرات احتمالی و آسیب جبران‌ناپذیر ویروس کرونا بر ورزش و ورزشکاران کاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها