کد خبر: 388535
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۱۸:۵۹:۳۰
| |

سیدباقر پیشنمازی، رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه تهران تشریح کرد:

تمهیدات ستاد نماز جمعه تهران برای پیشگیری از کرونا

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه تهران ضمن تشریح تمهیدات این ستاد برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: از نمازگزاران تقاضا داریم باخود مهر و سجاده شخصی بیاورند.

تمهیدات ستاد نماز جمعه تهران برای پیشگیری از کرونا
کد خبر: 388535
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۱۸:۵۹:۳۰

اعتمادآنلاین| نماز جمعه این هفته تهران با تمهیدات ویژه جهت پیشگیری از ویروس کرونا و به امامت محمدجواد حاج علی‌اکبری در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه الله علیه برگزار می‌شود.

سیدباقر پیشنمازی، رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه تهران، از هماهنگی با اورژانس تهران و وزارت بهداشت برای برگزاری نماز جمعه خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا این هفته تمهیدات ویژه‌ای در این راستا اندیشیده‌ایم که از جمله آن موضوع ضدعفونی کردن فضای مصلی، سرویس‌های بهداشتی و ورودی‌های مصلای امام خمینی است.

ممانعت از ورود افراد دارای علائم کرونا به مصلی

وی ادامه داد: در این راستا با هماهنگی اورژانس تهران و وزارت بهداشت جلوی ورودی‌های مصلی اشخاصی که علائم مبنی بر این بیماری را دارند را دارند شناسایی و از ورود آنها به شبستان ممانعت می‌شود.

زمان برگزاری مراسم نماز جمعه کوتاه می‌شود

پیشنمازی از کاهش برنامه‌های نماز جمعه خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما کوتاه کردن مدت زمان برنامه نماز جمعه است که در این راستا برخی آیتم‌ها حذف و برخی آیتم‌ها هم کوتاه شده است، همچنین بخش خردسالان حذف شده و خواهش ما از نمازگزاران این است که تا حد امکان این هفته کودکان را به مصلی نیاورند.

سالمندان و بیماران قلبی، تنفسی و... این هفته به مصلی نیایند

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه تهران با توصیه به نمازگزاران گفت: از عزیزان نمازگزاری که مشکلات جسمی مانند بیماری‌های قلبی، تنفسی و مشکلاتی از این دست دارند و یا افراد سالمند تقاضا می‌کنیم حتی‌المقدور در مراسم نماز جمعه شرکت نکنند، همچنین از سایر نمازگزارانی هم که به مصلی امام‌ خمینی (ره) می‌آیند تقاضا داریم که حتماً با خود سجاده و مُهر شخصی بیاورند و خانم ها هم از چادر شخصی برای اقامه نماز استفاده کنند.

ارائه کیسه یکبار مصرف برای کفش‌های نمازگذاران

پیشنمازی درخصوص دیگر تمهیدات برای پیشگیری از شیوع کرونا گفت: به جز موضوع ضدعفونی کردن فضای مصلی مانند سرویس‌های بهداشتی و ورودی‌ها این هفته به جای کیسه‌های کفش، نایلون یکبار مصرف در اختیار نمازگزاران قرار می‌گیرد، همچنین در قسمت امانات و ارائه خدمات جانبی به نمازگزاران محدودیت‌های بیشتری نسبت به هفته‌های قبل داریم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها