«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

جامعه جهانی بابت شیوع کرونا در کشورهای عقب‌افتاده نگران است/ مهم‌ترین دلیل کشف نشدن ویروس کرونا در شماری از کشورهای عقب‌افتاده جهان نبود آزمایشگاهی برای تشخیص این ویروس است

گرچه چین تاکنون بیشترین قربانیان ویروس کرونا را داده است، اما جامعه جهانی بیش از این کشور نگران کشورهای عقب‌افتاده‌ای است که اصلاً قدرت تشخیص این بیماری را ندارند. بسیاری از دانشمندان نگران‌اند که این بیماری در کشورهایی با خدمات بهداشتی ضعیف شیوع پیدا کند.

جامعه جهانی بابت شیوع کرونا در کشورهای عقب‌افتاده نگران است/ مهم‌ترین دلیل کشف نشدن ویروس کرونا در شماری از کشورهای عقب‌افتاده جهان نبود آزمایشگاهی برای تشخیص این ویروس است
کد خبر: 388546
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جامعه جهانی بیش از نگرانی بابت شیوع کرونا در چین، نگران رواج این ویروس در کشورهای عقب‌افتاده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، مجله نیچر در گزارشی نوشت: گرچه چین تاکنون بیشترین قربانیان ویروس کرونا را داده است، اما جامعه جهانی بیش از این کشور نگران کشورهای عقب‌افتاده‌ای است که اصلاً قدرت تشخیص این بیماری را ندارند.

به نوشته این مجله علمی، بسیاری از دانشمندان نگران‌اند که این بیماری در کشورهایی با خدمات بهداشتی ضعیف شیوع پیدا کند.

به اعتقاد دانشمندان، مهم‌ترین دلیل کشف نشدن این ویروس در شماری از کشورهای عقب‌افتاده جهان رواج نیافتن بیماری نیست، بلکه آنها آزمایشگاهی برای تشخیص این مساله ندارند.

دانشمندان با استفاده از نقشه خط سیر مسافرت‌های هوایی چینی‌ها به الگوی احتمالی انتشار این بیماری در جهان رسیدند و از 30 کشور به عنوان خطرناک‌ترین کشورهایی نام بردند که در معرض این ویروس قرار دارند.

ویروس کرونا

بر اساس این الگو، تایلند یکی از مهم‌ترین کشورهایی است که در معرض شیوع بیماری کووید 19 قرار دارد؛ در حالی که رسماً فقط 33 مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور کشف شده است که البته 2سوم آنها سابقه سفر به چین سفر را داشتند، اما عده‌ای بر این پندارند که این رقم باید بالاتر از 200 مورد بوده باشد.

اندونزی تا لحظه تهیه این گزارش فقط یک مورد از ویروس کرونا را اعلام کرده، این در حالی است که این کشور چهارمین کشور از لحاظ جمعیت محسوب می‌شود و شمار زیادی گردشگر چینی به این کشور سفر می‌کنند.

از همین رو بسیاری از دانشمندان تخمین زده‌اند که ممکن است دست‌کم 29 نفر در اندونزی به ویروس کرونای جدید مبتلا شده‌ باشند.

در این چارچوب گفته می‌شود کشورهایی مانند مالزی، ویتنام، کامبوج و استرالیا شمار مبتلایان خود را کمتر از عدد پیش‌بینی‌شده الگوی دانشمندان اعلام کرده‌اند.

همچنین در قاره آفریقا به جز یک مورد که در مصر و الجزایر اعلام شد خبری از کرونا گزارش نشده است، با این حال دانشمندان از شیوع ویروس کرونا به ویژه در هفت کشور خاص در این قاره بیم دارند.

این خطر زمانی بیشتر حس می‌شود که بدانیم تعداد قابل توجهی از کارگران چینی در آفریقا کار می‌کنند؛ آنها مدام بین چین و این کشورها در حال سفر بوده‌اند از این رو احتمال انتقال این ویروس بسیار زیاد است.

«ویکتوریا کولیزا» متخصص پژوهشکده بیماری‌های مسری پاریس نگرانی خود را از احتمال شیوع ویروس در هفت کشور نیجریه، اتیوپی، آنگولا، غنا، کنیا و سودان اعلام کرده است.

به جز سودان 6 کشور دیگر از آنجا که پروازهای مستقیمی به چین دارند در صدر لیست اماکن پرخطر شیوع این بیماری هستند، در حالی که بی‌ثباتی سیاسی مانع شکل‌گیری ساختار قدرتمندی برای بخش بهداشت در تمامی این کشورها شده است.

در همین راستا رسانه‌های عربی از عدم آمادگی یمن برای مقابله با ویروس کرونا ابراز نگرانی کردند.

به نوشته این رسانه‌ها، در حالی که سخنگوی وزارت بهداشت یمن خبر می‌دهد که هیچ مورد ابتلایی به کرونا در کشورش ثبت نشده، برای کارشناسان این سوال پیش آمده که کشوری که قادر به ریشه‌کنی بیماری‌های مسری قدیمی‌تری همچون دیفتری و وبا نیست، چگونه با این ویروس جدید به مقابله خواهد پرداخت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها