کد خبر: 388567
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۸ ۰۷:۵۸:۲۴
| |

کرونا، رزمایش سالانه آمریکا-کره‌جنوبی را به تعویق انداخت

تست کرونا ویروس جدید 20 سرباز کره‌جنوبی و یک عضو ارتش آمریکا در کره‌جنوبی مثبت بوده است. حدود 1600 تن در این کشور آسیایی مبتلا هستند که دومین شیوع بزرگ خارج از چین به شمار می‌رود.

کرونا، رزمایش سالانه آمریکا-کره‌جنوبی را به تعویق انداخت
کد خبر: 388567
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۸ ۰۷:۵۸:۲۴

اعتمادآنلاین|


کرونا، رزمایش سالانه آمریکا-کره‌جنوبی را به تعویق انداخت

ارتش‌های آمریکا و کره‌جنوبی امروز (پنج‌شنبه) اعلام کردند، رزمایش سالانه مشترک به دلیل نگرانی از شیوع ویروسی که سربازانی از نیروهای مسلح دو کشور را مبتلا کرده و موجب تعطیلی پایگاه‌ها و قرنطینه نیروها شده است، به تعویق انداختند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تست کرونا ویروس جدید 20 سرباز کره‌جنوبی و یک عضو ارتش آمریکا در کره‌جنوبی مثبت بوده است. حدود 1600 تن در این کشور آسیایی مبتلا هستند که دومین شیوع بزرگ خارج از چین به شمار می‌رود.

افسران ارتش آمریکا و کره‌جنوبی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک اعلام کردند، مانورهای مشترک آن‌ها که قرار بود نیمه اول امسال برگزار شود، تا اطلاع ثانوی به تعویق می‌افتد.

پارک هان-کی، رئیس ارتش کره‌جنوبی به علت نگرانی‌ از سلامت سربازان پیشنهاد تعویق مانورها را ارائه کرد و رابرت آبرامز، فرمانده ارتش آمریکا در کره‌جنوبی هم این پیشنهاد را پذیرفت. سخنگوی ارتش آمریکا گفته است، تصمیم به تعویق مانورها "به سادگی گرفته نشد" و ائتلاف دو کشور همچنان "شکست‌ناپذیر و قوی" باقی مانده‌اند.

این سخنگو تاکید کرد: با وجود به تعویق افتادن رزمایش‌ها، ائتلاف جمهوری کره-ایالات متحده آمریکا همچنان به تامین بازدارندگی نظامی معتبر و حفظ موضع دفاعی مشترک قوی برای حفاظت از جمهوری کره مقابل هرگونه تهدیدی متعهد است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها