محسن حاجی میرزایی، وزیرآموزش و پرورش:

تعطیلی مدارس منحصرا در اختیار ستاد ملی کرونا است

وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه حوادث طبیعی هرچند تلخ و رنج‌آور است اما فرصتی است برای بروز خلاقیت هاست، گفت: ما به دنبال خلق نتایج اثربخش و ملموس برای مردم هستیم.

تعطیلی مدارس منحصرا در اختیار ستاد ملی کرونا است
کد خبر: 388669
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۸ ۱۵:۱۳:۵۷

اعتمادآنلاین| محسن حاجی میرزایی، وزیرآموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس در ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، با تقدیر از زحمات مدیران کل در یک سال اخیر گفت: حوادث طبیعی هرچند تلخ است و سلب آسایش را در پی دارد و عده‌ای را به زحمت می‌اندازد و رنج مردم را نیز به دنبال دارد اما در عین حال فرصتی است برای قوی‌تر شدن و ظهور و بروز خلاقیت‌هاست.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: شرایط ایجاد شده در کشور مجالی برای تبدیل این تهدید به فرصت است بنابراین از وضع پیش آمده باید برای نهادینه کردن فرهنگ رعایت مسایل بهداشتی استفاده کرد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: اگر لازم است باید همه امکانات موجود برای ضدعفونی کردن محیط مدارس بسیج شوند و از این تهدید یک فرصت اجتماعی برای آموزش و پرورش به وجود آوریم.

وی افزود: شرایط حاکم شده بر مدارس، فرصتی است تا مدارس در حوزه اطلاع رسانی برخط شوند و به‌صورت مستمر این موضوع ادامه یابد.

تعطیلی مدارس منحصرا در اختیار ستاد ملی کرونا است


وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اختیار تعطیل کردن مدارس از شورای تامین استان‌ها سلب و شورای امنیت ملی بر اساس مصوبه‌ای که از سوی رهبر معظم انقلاب نیز تفویض شده است این موضوع را به ستاد ملی پیشگیری از شیوع کرونا محول کرده است لذا مبنای هرگونه تصمیم و عمل در موضوع کرونا منحصرا در اختیار ستاد پیشگیری است.

وی ادامه داد: براساس تصمیمات ستاد مذکور هر منطقه‌ای که آلوده باشد، تعطیل اعلام می‌شود.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: تحرک زیاد جمعیت و انجام سفرها یکی از مشکلات جدی در مسیر پیشگیری از بیماری کرونا است بنابراین اطلاع‌رسانی در خصوص تعطیلات تنها از طریق استان‌ها انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: ما باید از تهدید موجود برای توسعه آموزش‌های مجازی بهره‌مند شویم، به‌نحوی که از این به بعد مدرسه عملا تعطیل نمی‌شود بلکه در موارد تعطیلی معلمان در مدرسه حضور دارند و آموزش‌های لازمه را از طریق فضای مجازی ارائه می‌دهند بنابراین در این صورت تعطیلی مدارس مفهومی نخواهد داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها