استاندار لرستان خبر داد:

سیل 2100 میلیارد تومان به زیرساخت‌های لرستان خسارت زد

 سید موسی خادمی  با اشاره به اینکه سیلی که در چند روز اخیر در لرستان پیش آمد، قابل مقایسه با سیل فروردین ماه بود، اظهار داشت: تقریباً همه شهرستان‌های لرستان از جمله الیگودرز، سلسله، دلفان،دورود، پلدختر، چگنی و خرم آباد به نوعی با سیل درگیر شدند؛ ولی به دلیل مقدماتی که از قبل فراهم شده بود، خسارات آن به مراتب کمتر از سیل قبل بود.

سیل 2100 میلیارد تومان به زیرساخت‌های لرستان خسارت زد
کد خبر: 388695
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۸ ۱۶:۰۷:۴۸

اعتمادآنلاین| ‌ استاندار لرستان با اشاره به اینکه سیل 2100 میلیارد تومان به زیرساخت‌های استان خسارت وارد کرده است، گفت: راه 357 روستا قطع شده بود که الان راه 98 روستا وصل شده است.


سید موسی خادمی با اشاره به اینکه سیلی که در چند روز اخیر در لرستان پیش آمد، قابل مقایسه با سیل فروردین ماه بود، اظهار داشت: تقریباً همه شهرستان‌های لرستان از جمله الیگودرز، سلسله، دلفان،دورود، پلدختر، چگنی و خرم آباد به نوعی با سیل درگیر شدند؛ ولی به دلیل مقدماتی که از قبل فراهم شده بود، خسارات آن به مراتب کمتر از سیل قبل بود.

وی با بیان اینکه حوزه‌های زیرساخت‌های استان آسیب دیده است چون بعضی زیرساخت‌ها از سیل قبل هم تکمیل نشده بود، تصریح کرد: 2100 میلیارد در حوزه زیرساخت‌های لرستان خسارت وارد شده است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه برق 37 روستا قطع شده بود که الان برق 36 روستا وصل شده است، افزود: آب 76 روستا نیز قطع شده بود که الان آب 60 روستا وصل شده است.

خادمی خاطرنشان کرد: گاز شهر معمولان قطع شده بود که دیشب وصل شد، راه 357 روستا نیز قطع شده بود که الان راه 98 روستا وصل شده است.

وی با بیان اینکه جاده قدیم پلدختر را از قبل مسدود کرده بودیم، اما در چندین نقطه ریزش کرده و در چندین نقطه رودخانه جاده را خراب کرده است که دوباره باید برای استفاده‌های محلی مرمت شود، یادآور شد: محور اصلی خرم آباد- پلدختر در حال ساخت است.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل ستادهای پیشگیری از شیوع کرونادر این استان خبر داد و گفت: در استان آمادگی لازم برای مقابله وجود دارد؛ براساس آماری که دیروز اعلام شد تست دو نفر در لرستان مثبت اعلام شده است، لذا استان همه آمادگی‌های لازم برای پیشگیری و مقابله را مطابق دستورالعمل ستاد مرکزی دارد.

خادمی خاطرنشان کرد: تصمیم گیری در این رابطه در سطح ملی و استانی به عهده دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت است، هر تشخیصی که در خصوص مراکز درمانی ویروسکرونا و دیگر موارد بدهند ما تابعیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها