مهدی صادقی نیارکی،سرپرست معاونت امورصنایع وزارت صمت:

تولید محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده به صورت مستمر پایش می شود

 مهدی صادقی نیارکی، گفت: تامین مواد اولیه تولید محصولات و ملزومات بهداشتی با همکاری خود واحدهای صنعتی در بخش های مختلف در حال پیگیری جدی است.

تولید محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده به صورت مستمر پایش می شود
کد خبر: 388832
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۹ ۱۰:۳۵:۰۴

اعتمادآنلاین| ‌ سرپرست معاونت امورصنایع وزارت صمت از رصد و پایش مستمر وضعیت تولید محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده خبرداد و گفت: از سازمان های صمت استانی درخواست کردیم به صورت مستمر وضعیت تولید واحدهای شوینده، بهداشتی و ضدعفونی کننده را مورد پایش قرار داده و در خصوص رفع مشکلات و مسائل مرتبط به این واحدها اقدامات سریع با همکاری وزارت بهداشت و درمان در دستور کار خود قرار دهند.

مهدی صادقی نیارکی افزود: تامین مواد اولیه تولید محصولات و ملزومات بهداشتی با همکاری خود واحدهای صنعتی در بخش های مختلف در حال پیگیری جدی است.

وی ادامه داد: تولید کنندگان این حوزه هم اکنون به صورت ظرفیت کامل در حال فعالیت بوده و هم چنین شرایطی برای صدور مجوز 24 ساعته برای تبدیل خطوط تولید برخی از واحدها به تولید محصولات شوینده ایجاد شده است.

صادقی نیارکی تصریح کرد: البته تولیدکنندگان عزیز قول مساعد داده اند مصرف مورد نیاز مردم به محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده را تامین کنند و در سریعترین زمان ممکن کمبودها برطرف شود.

وی با تقدیر از حضور و همکاری موثر تولیدکنندگان در تامین نیاز مصرفی کشور به محصولات و ملزومات بهداشتی گفت: تامین مواد اولیه مورد نیاز تولیدات بهداشتی به ویژه محصولات ضدعفونی کننده، تسریع خواهد شد.

سرپرست معاونت امور صنایع افزود: در نشست مشترکی که با تعدادی از تولیدکنندگان و روسای انجمنهای شوینده، بهداشتی و ضدعفونی کننده برگزار شد نظرات و مسائل مرتبط با این حوزه تولید مطرح شد و در همین راستا رئیس انجمن تولیدکنندگان شوینده کشور به نمایندگی از تولیدکنندگان این حوزه اطمینان داد که در تامین شوینده‌ها در کشور مشکلی نخواهیم داشت و مازاد بر مصرف کشور نیز تولید داریم و حتی شرایط برای صادرات نیز وجود دارد.

صادقی نیارکی اضافه کرد: نماینده تولیدکنندگان کالاهای ضد عفونی نیز اعلام کرد در تامین این اقلام هیچ محدودیتی وجود ندارد و واحدهای تولید کننده نیاز مصرفی کشور را به طور کامل تامین خواهند کرد و همچنین نماینده انجمن اتانول نیز با اشاره به ذخایر کافی الکل در کشور گفت: هیچ گونه کمبودی بابت تامین وجود ندارد.

وی ادامه داد: نماینده تولید کنندگان مواد اولیه ماسک و گان نیز اعلام نموده اند تولیدات این حوزه با آخرین فناوری های روز دنیا در سطح کشور انجام می شود و هیچ گونه مشکلی در تامین نیاز بخش بهداشتی و درمانی و همچنین عموم مردم وجود ندارد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها