کد خبر: 388880
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

اصلاحات و اصلاح‌طلبی از بین نمی‌رود

حسین کمالی گفت: اصلاح‌طلبی در نهاد انسان نهادینه شده است و از زمانی که بشر پا به عرصه وجود گذاشته، کوشیده تا اوضاع را بهبود دهد و برای تحقق هدف‌هایش تلاش‌های لازم را انجام داده است.

اصلاحات و اصلاح‌طلبی از بین نمی‌رود
کد خبر: 388880
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید شمس- اصلاحات ، اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان مفاهیمی است که این روزها و با پایان کار مجلس دهم بیشتر مورد توجه قرار گرفته و سرنوشت جریان اصلاحات یکی از مباحثی است که بحث‌ها درباره آن ادامه دارد. حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار معتقد است: اصلاحات و اصلاح‌طلبی با هیچ تلاش و کوششی تمام نمی‌شود و حاشیه‌نشین نخواهد شد. در واقع جریان اصلاحات جریانی فکری است که اصلاح‌طلبان موجودیت مجموعه‌ای را می‌پذیرند و به دنبال رفع کاستی‌ها و ترمیم مشکلات می‌روند .

اصلاح‌طلبان حاشیه‌نشین نمی‌شوند

عضو سابق شورای عالی اصلاحات در در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: پس اینکه اصلاح‌طلبان در مقطعی به هر دلیل از رده مدیریتی خارج شوند و نتوانند برنامه‌های اصلاحی‌شان را اجرایی کنند اصلاً نمی‌تواند به معنای حاشیه‌نشینی و به محاق رفتن تفکر اصلاح‌طلبی تلقی شود.

اصلاح‌طلبی در نهاد انسان نهادینه شده است

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین توضیح داد: در حقیقت، اصلاح‌طلبی در نهاد انسان نهادینه شده است و از زمانی که بشر پا به عرصه وجود گذاشته، کوشیده تا اوضاع را بهبود دهد و برای تحقق هدف‌هایش تلاش‌های لازم را انجام داده است. تاکید مؤکد می‌کنم، اینکه چهره‌های اصلاح‌طلب با ممنوعیت و محدودیت‌هایی روبه‌رو شده‌اند به هیچ وجه نباید نشانه‌ای از زوال اصلاح‌خواهی قلمداد شود.

حرکت جریان اصلاح‌طلبی مثل حرکت زمان است

کمالی افزود: حرکت جریان اصلاح‌طلبی مثل حرکت زمان است. آنهایی که به راحتی می‌توانند عقربه‌های یک ساعت را نگه دارند، محال است بتوانند مانع گذر ساعت‌ و روزها شوند.

مانع‌تراشی قبلاً هم بود و بعدها هم وجود خواهد داشت

او ادامه داد: البته گروهی همیشه برای اصلاحات مانع‌تراشی می‌کنند که چنین رویکرد غلطی قبلاً هم بود و بعدها هم وجود خواهد داشت. به هر حال کسانی برابر تغییر مقاومت می‌کنند، همان‌طور که یک جامعه‌شناس پرتغالی 500 سال پیش گفته بود، ایرانی‌ها به سختی با تغییر کنار می‌آیند. به همین دلیل تغییر در ایران به سختی ممکن می‌شود و تغییر با سرعتی که لازم است صورت نمی‌پذیرد. اما باز هم نسبت به کشورهای منطقه، در این زمینه شرایط بهتری داریم.

حسین کمالی در پایان حرف‌هایش گفت‌:‌ هواخواهان اصلاحات،‌ نگران اصلاح‌طلبی نباشند.اصلاحات در سخت ترین شرایط همواره رو به جلو در حرکت بوده است و از بین نمی رود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها