اتحادیه اروپا:

آنکارا به تعهداتش در توافق مهاجرتی پایبند باشد

اتحادیه اروپا امروز جمعه اعلام کرد: ترکیه باید به تعهداتی که سابق بر این در معاهده مهاجرتی با اروپا داده عمل کند.

آنکارا به تعهداتش در توافق مهاجرتی پایبند باشد
کد خبر: 388918
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۹ ۱۵:۵۱:۵۷

اعتمادآنلاین| به دنبال اعلام ترکیه مبنی بر عدم ممانعت از سرازیر شدن سیل آوارگان به اروپا، اتحادیه اروپا از آنکارا خواست به تعهداتش در توافق مهاجرتی پایبند باشد.

به گزارش اسکای نیوز، اتحادیه اروپا امروز جمعه اعلام کرد: ترکیه باید به تعهداتی که سابق بر این در معاهده مهاجرتی با اروپا داده عمل کند.

شبکه ماهواره‌ای الغد نیز به نقل از کمیساریای عالی اتحادیه اروپا اعلام کرد که ترکیه هیچ بیانیه رسمی درباره تغییر سیاست‌های مهاجرتی‌اش نداده است.

این واکنش اروپا پس از آن صورت گرفت که امروز یکی از مسئولان ترکیه اعلام کرد کشورش دیگر مانع ورود آوارگان به اروپا نخواهد شد.

به گزارش منابع پس از چراغ سبز آنکارا شمار زیادی از آوارگان و مهاجران به سمت اراضی اروپایی از طریق مرزها و سواحل ترکیه راهی شدند.

همچنین دولت یونان اعلام کرده است در پی این تصمیم دولت ترکیه تمامی مرزهای زمینی و هوایی خود را تحت تدابیر شدید امنیتی قرار خواهد داد.

بامداد جمعه 33 نظامی ترکیه در حمله ارتش سوریه به ادلب کشته شده‌اند. در پی این رخداد ترکیه نشست فوق‌العاده امنیتی را به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور برگزار کرد.

علاوه بر این روسیه ضمن اعزام دو ناو موشک انداز خود به سواحل سوریه، ترکیه را تهدید کرد که هر گونه اقدام نظامی‌اش در ادلب "پایان بدی" برایش خواهد داشت.

همچنین روسیه اعلام کرده که ترکیه درباره حضور نظامیانش در ادلب اطلاعی نداده بود و سربازان کشته شده ترک در میان تروریست‌های مسلح در ادلب بودند؛ ادعایی که ترکیه آن را رد می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها