کد خبر: 388935
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۹ ۱۶:۴۷:۴۱
| |

سیدوحید احمدی‌طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

مردم کالباس، سوسیس و فست فود نخورند/ مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند/ نباید مطمئن بود که کرونا در کرمان وجود ندارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مردم حتما هم از مواد کربوهیدرات دار،پروتئین دار و با چربی کم استفاده کنند ضمن آنکه تاکید می شود با خودداری از مصرف کالباس، سوسیس و فست فودها، حتما میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

مردم کالباس، سوسیس و فست فود نخورند/ مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند/ نباید مطمئن بود که کرونا در کرمان وجود ندارد
کد خبر: 388935
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۹ ۱۶:۴۷:۴۱

اعتمادآنلاین| سیدوحید احمدی‌طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، با بیان این مطلب که باتوجه به فصل سرما اکنون آنفلوآنزای نوع B اپیدمی شده است که مردم علائم این بیماری را با کرونا اشتباه می گیرند، گفت: انتظار داریم مردم چه در بحث پیشگیری از آنفلوانزا و چه در بحث پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی از رژیم غذایی که مردم باید استفاده کنند سخن به میان آورد و بیان کرد: در شبکه‌های اجتماعی شاهد هستیم که برخی‌ها توصیه بر مصرف سیر و ... به منظور پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس را می کنند در حالی که این موضوه به هیچ عنوان اثبات شده نیست و آنچه که دفتر تغذیه وزارت بهداشت اعلام کرده است مصرف میوه و سبزیجات بخصوص سبزیجات رنگی مثل اسفناج، کدو، کاهو، گوجه و ... برای عفونت‌های حاد تنفسی بسیار موثر خواهد بود.

توصیه بر مصرف غذاهایی با منبع ویتامین های A، B و C

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: برای عفونت‌های تنفسی مصرف غذاهایی با منبع ویتامین های A، B و C توصیه می شود لذا مصرف میوه‌جات و سبزیجات تازه، مرغ، گوشت و تخم‌مرغ و در عین حال غذاهایی که حاوی آهن و روی هستند مانند ماش و حبوبات، به مردم توصیه می شود.

وی توصیه کرد: مردم حتما هم از مواد کربوهیدرات دار،پروتئین دار و با چربی کم استفاده کنند ضمن آنکه تاکید می شود با خودداری از مصرف کالباس، سوسیس و فست فودها، حتما میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

احمدی‌طباطبایی با برشمردن افراد پرخطر عنوان کرد: افراد چاق همانگونه که در بیماری آنفلوآنزا نیز جزء گروه‌های پرخطر هستند در بیماری کروناویروس نیز جزء گروه پرخطر می‌باشند.

مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند

وی خطاب به افرادی که قصد سفر دارند، گفت: مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و اگر نقشه شیوع کروناویروس در کشور را مشاهده کنند، می بینند که همه استان‌های همجوار کرمان درگیر این بیماری هستند بنابراین توصیه می‌کنیم مردم تا جای امکان مسافرت نکنند.

احمدی طباطبایی درباره وضعیت کرونا ویروس در استان نیز گفت: هرچند که تاکنون ابتلای به این بیماری در کرمان مثبت گزارش نشده است اما نباید مطمئن بود که این بیماری در کرمان وجود ندارد بلکه تاکنون مورد بستری با آزمایشات مثبت مبتلاء به کرونا ویروس در استان نداشتیم زیرا آزمایش‌ها فقط از موارد بستری مشکوک به کرونا گرفته می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص تعطیلی دانشگاه‌ها اظهار کرد: نظر وزیر بهداشت و درمان بر تعطیلی دانشگاه‌ها است و این پیشنهاد به وزارت کشور نیز داده‌ شده است اما تصمیم‌گیری نهایی برای این موضوع از طریق وزارت کشور انجام و اعلام خواهد شد و دستور تعطیلی مراکز آموزش عالی نیز سراسری است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها