کد خبر: 388983
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۰۷:۵۱:۰۰
| |

منتخب مردم تربت حیدریه در انتخابات مجلس یازدهم:

مجلس بدون پشتیبانی نخبگان کیفیت لازم را ندارد

منتخب مردم تربت حیدریه در انتخابات مجلس یازدهم گفت: مجلس بدون پشتیبانی نخبگان کیفیت لازم را ندارد.

مجلس بدون پشتیبانی نخبگان کیفیت لازم را ندارد
کد خبر: 388983
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۰۷:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن زنگنه، منتخب مردم تربت حیدریه در انتخابات مجلس یازدهم، در نشستی با اصحاب رسانه در محل صدا و سیما استان خراسان رضوی در خصوص ایجاد فضای مطالبه‌گری اظهار کرد: رسانه به تنهایی نمی‌تواند به حوزه مطالبه‌گری ورود کند بلکه به ابزارهای مکمل نیاز است. در دنیا هم شرایط به همین صورت است که وقتی یک رسانه قوی پای مطالبه‌گری می‌آید یک سری نهادهای مکملی هستند که به این مطالبه‌گری نقش موثر و سهم زیادی می‌دهند.

وی ادامه داد: ما این آمادگی را داریم که با رسانه‌ها یک کار مکملی را انجام دهیم چراکه گاهی پیش می‌آید یک خبرنگاری یک مطلبی را در حوزه فساد و یا بروکراسی اداری آماده می‌کند اما ابتر می‌شود و فقط اعلام می‌شود و زمانی‌که این‌‌ها اعلام می‌شود و نهادهای مکمل هم نباشند به مرور از اهمیت خود می‌افتد و نتیجه سو می‌دهد و از طرفی اعتماد اجتماعی مردم به نظام کم می‌شود.

منتخب مردم تربت حیدریه در انتخابات مجلس یازدهم تصریح کرد: ما، نمایندگان به عنوان مجموعه‌ای که قدرت خوبی را در قانون دارند و در شهرستان‌ها، فرمانداران و بخشداران با آن‌ها همکاری می‌کنند می‌توانیم به این نقش‌های مکمل برسیم. رسانه اگر به تنهایی ورود کند نمی‌تواند آن کاری را که باید انجام دهد.

زنگنه خاطرنشان کرد: ما دیگر فرصت نداریم که با آزمون وخطا پیش برویم، باید به مجلس 80 میلیونی برسیم و بگذاریم که نخبگان به مجلس ورود کنند، مجلس بدون پشتیبانی نخبگان مجلس کیفیت لازم را ندارد. بحث‌هایی که در کمیسیون‌ها مطرح می‌شود گاه بسیار دور از فضای واقعی جامعه است. ما وکیل مردم هستیم، قرار نیست که در تمام مسائل صاحب‌نظر باشیم.

وی درخصوص لزوم استفاده از نخبگان اضافه کرد: در انتخابات و به طور مثال در مشهد افراد زیادی کاندیدا شدند که از فرهیختگان شهر هستند. حرف آن‌ها باید در مجلس بیان شود. باید فضایی ایجاد شود که پیش از اینکه مساله‌ای به صحن علنی مجلس برود نخبگان از آن مطلع باشند و مطرح شود و نگذاریم پس از اینکه طرح تصویب می‌شود، آن را نقد کنیم.

منتخب مردم تربت حیدریه در انتخابات مجلس یازدهم درخصوص وضعیت اقتصادی استان خراسان رضوی بیان کرد: ما در استان خراسان رضوی بیشترین نقدینگی کشور را به طور نسبی داریم و تنها استانی هستیم که نیازی به سرمایه‌گذار خارجی برای اجرای طرح‌های اقتصادی خود نداریم.

زنگنه افزود: استان خراسان رضوی از ظرفیت‌های بی‌نظیری از جمله در حوزه‌های معدن، صنعت، ژئوپولیتیک، داشتن مرز با کشورهای همسایه برخوردار است و همچنین از حضور حرم امام رضا(ع) با بیش از 30 میلیون زایر داخلی و خارجی بهره‌مند است.

وی عنوان کرد: مشکلی که ما در استان داریم نداشتن سرمایه اجتماعی است که به عبارتی همان نداشتن اعتماد است، به این معنا که مردم چون به حوزه‌های سرمایه‌گذاری و صنعت اعتماد ندارند این مبالغ به صورت دلار، ارز و سکه ذخیره می‌شود یا از استان خارج می‌شود و یا در بانک‌ها محبوس می‌شود.

منتخب مردم تربت حیدریه در انتخابات مجلس یازدهم درخصوص نقش رسانه‌ها در شکل گیری سرمایه اجتماعی اضافه کرد: رسانه‌ها در این‌جا می‌توانند موثر باشند البته به شرط آنکه ما راهکاری را درست کنیم که این سرمایه اجتماعی که شکل می‌گیرد با شرایطی مشابه برخی پروژه‌ها که مردم از آن‌ها خاطره بد دارند مواجه نشوند.

زنگنه افزود: اگر نمایندگان که جدای از وظایف قانون‌گذاری در مجلس به عنوان وکلای مردم وظیفه‌ای در برابر اقتصاد و معیشت مردم دارند، بتوانند راهکار صحیح و درستی را تدارک ببیند قطعا رسانه می‌تواند به ایجاد این سرمایه اجتماعی کمک کند.

وی تاکید کرد: اگر ما از جنگ اقتصادی سخن می‌گوییم باید همه در این فضا قرار بگیریم، اما از چیدمان و صف بندی ما این مساله احصا نمی‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها