کد خبر: 389069
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۰۹:۳۷:۲۵
| |

احد ظفری، رئیس اداره بحران سازمان جهادکشاورزی استان همدان:

میزان خسارت سیل به بخش کشاورزی استان همدان در حال ارزیابی است

رئیس اداره بحران سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به خسارت سیل به بخش کشاورزی استان، گفت: هنوز آمار دقیقی از خسارت وارد شده به تأسیسات کشاورزی استان نداریم و کارشناسان در حال ارزیابی میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی هستند.

میزان خسارت سیل به بخش کشاورزی استان همدان در حال ارزیابی است
کد خبر: 389069
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۰۹:۳۷:۲۵

اعتمادآنلاین| احد ظفری، رئیس اداره بحران سازمان جهادکشاورزی استان همدان، با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارندگی شدید در استان به تمامی بهره‌برداران استان اطلاع رسانی صورت گرفته بود، اظهار کرد: در پی وقوع بارندگی که در شهرستان های جنوبی استان بیش از 100 میلی‌متر پیش‌بینی شده بود، خساراتی به بخش های مختلف کشاورزی از جمله شیلات و اماکن دامی وارد شد.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت در شهرستان نهاوند بوده است، تصریح کرد: با وقوع سیل در بخش هایی از استان به زیرساخت های کشاورزی، اماکن دامی، شیلات، زراعی و باغی استان به ویژه شهرستان نهاوند وارد شده است.

ظفری با تأکید بر اینکه از همان ساعات اولیه وقوع سیل بازدیدهای میدانی توسط مدیریت بحران استان صورت گرفت، یادآور شد: کارشناسان ما در شهرستان های درگیر سیل در حال جمع‌بندی میزان خسارات وارد شده هستند.

رئیس اداره بحران سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به خسارات سیل در سایر شهرستان ها، افزود: سیل در شهرستان اسدآباد تخریب اماکن دامی و در ملایر و فامنین باعث خسارت به بخش قنوات شده است.

وی با تأکید بر اینکه حتما بخش های مختلف کشاورزی بیمه شوند، اظهار کرد: سازمان جهادکشاورزی همواره از بهره برداران خواسته نسبت به بیمه کردن زیرساخت ها و محصولات خود اقدام کنند.

ظفری درباره پرداخت کمک به سیل زدگان، اضافه کرد: در رابطه با بحث پرداخت خسارت و یا کمک به افراد خسارت دیده تصمیم با مراجع ذی صلاح است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه بخش هایی از مزارع پرورش ماهی شهرستان نهاوند تحت پوشش بیمه نبودند، یادآور شد: متأسفانه بخش هایی از شیلات و پرورش ماهی نهاوند که دچار آسیب شدند، بیمه نبودند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها