کد خبر: 389089
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۰۹:۵۸:۵۸
| |

مغازه ای، رئیس انجمن بیسکویت شیرینی و شکلات:

شکلات گران نمی شود

جمشید مغازه ای، رئیس انجمن بیسکویت شیرینی و شکلات گفت: باتوجه به آنکه شکلات جز کالای لوکس سبد خانوار به شمار می‌رود، از این رو کارخانه‌ها در شرایط فعلی اقتصاد برنامه‌ای برای افزایش قیمت شکلات ندارند.

شکلات گران نمی شود
کد خبر: 389089
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۰۹:۵۸:۵۸

اعتمادآنلاین| جمشید مغازه ای، رئیس انجمن بیسکویت شیرینی و شکلات با اشاره به اینکه کمبو‌دی در عرضه شیرینی و شکلات شب عید وجود ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر تولید و عرضه کماکان مانند سابق است که بدین ترتیب مشکلی در تامین نیاز بازار وجود ندارد.

وی از ثبات قیمت شیرینی و شکلات نسبت به ماه‌های اخیر خبر داد و گفت: با توجه به آنکه شیرینی و شکلات جزء کالاهای لوکس سبد خانوار به شمار می‌رود، از این رو در شرایط فعلی اقتصاد، افزایش قیمت در دستور هیچ یک از کارخانه‌های تولیدی نیست.

مغازه ای درباره آخرین وضعیت صادرات شیرینی و شکلات بیان کرد: چند ماهی است که گمرک آمار مستندی در خصوص صادرات ارائه نکرده، اما در 6 ماهه ابتدایی سال صادرات شیرینی و شکلات نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد رشد داشته است.


این مقام مسئول ادامه داد: اگر چهار آمار مستندی از میزان صادرات در شش ماهه دوم سال در دسترس نیست، اما پیش‌بینی می‌شود همزمان با پیک تولید و مصرف صادرات نسبت به 6 ماهه ابتدایی سال رونق بهتری داشته باشد.

افزایش 10 تا 20 درصدی شکلات در سال 98


رئیس انجمن بیسکویت شیرینی و شکلات درباره از افزایش مجدد هزینه‌های تولید خبر داد و گفت: با وجود افزایش قیمت مواد اولیه، کارخانه های تولیدی تنها در ابتدای سال 10 تا 20 درصد قیمت محصولات خود را افزایش دادند و هم اکنون برنامه‌ای برای افزایش قیمت ندارند چرا که با وجود کاهش قدرت خرید مردم این امکان وجود ندارد.

مغازه ای از کمبود شکر در بازار خبر داد و گفت: با وجود آنکه در ماه اسفند نیاز کارخانه‌ها نسبت به دیگر ماه های سال بیشتر می شود، از این رو در تامین شکر مورد نیاز تا حدودی مشکل داریم به همین خاطر قرار است از طریق وزارت صمت این موضوع را مرتفع کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: تولیدکنندگانی که تک محصولی هستند در فروش محصولاتشان به سبب افزایش هزینه‌های تولید متضرر شدند اما در مقابل تولیدکنندگانی که طیف گسترده ای از محصولات را تولید می کنند سود خود را در سبد کالا می بینند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها