پاکستان مرز ایران را برای ورود اتباع خود باز کرد

پاکستان مرز خود با کشور همسایه ایران را باز کرده و به صدها نفر از شهروندان سرگردان خود اجازه بازگشت به کشور را داده است.

پاکستان مرز ایران را برای ورود اتباع خود باز کرد
کد خبر: 389119
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۰:۲۱:۵۸

اعتمادآنلاین| مقامات و رسانه‌های داخلی پاکستان گزارش دادند این کشور در روز جمعه مرز خود با کشور همسایه ایران را باز کرده و به صدها نفر از شهروندان سرگردان خود اجازه بازگشت به کشور را داده است.

لیاکوات شاهوانی، سخنگوی دولت پاکستان در ایالت بلوچستان در جنوب غرب این کشور که با ایران هم مرز است گفت:« ما مرز را باز کردیم تا شهروندانمان وارد کشور شوند».

وی گفت اولین گروه شامل 300 شهروند سرگردان پاکستانی اجازه پیدا کردند پس از بررسی‌های کامل وارد کشور شوند و در روزهای آینده گروه های بیشتری اجازه ورود پیدا می کنند.

شاهوانی گفت:« کسانی که در مناطق آلوده به ویروس کرونا در ایران به سر می‌بردند قرنطینه شده اند تا از سلامتی آنها مطمئن شویم ولی دیگران اجازه دارند پس از بررسی‌های کامل وارد کشور شوند».

هزاران پاکستانی که اکثراً زائران شیعه هستند، هر سال از مرز تفتان وارد ایران میشوند. یک چادر 100 تختخوابی در تفتان برپا شده تا زائرانی که از ایران بازمی‌گردند، معاینه شوند.

پاکستان هفته گذشته پس از 2 مورد ابتلا به ویروس کرونا در کراچی و اسلام آباد، تمام ارتباط های زمینی، هوایی و ریلی خود را با ایران را متوقف کرده است. گفته می‌شود این دو نفر به تازگی از ایران بازگشته بودند.

مرتضی وهاب، سخنگوی ایالت سینج در یک کنفرانس خبری گفت آزمایش کرونای حدود 600 پاکستانی که به تازگی از ایران بازگشته بودند، منفی بوده است.

وی همچنین اعلام کرد مدارس پاکستان از روز دوشنبه باز می شوند ولی موسسات آموزشی در بلوچستان همچنان تا پانزدهم مارس بسته هستند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها