کد خبر: 389237
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۲:۲۵:۲۵
| |

عبدالله: امروز، روزی سرنوشت‌ساز برای افغانستان است

«عبدالله عبدالله»، رییس اجرایی دولت افغانستان، در دیدار با «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو، از حضور این ائتلاف نظامی کنار مردم افغانستان تشکر کرد و گفت: امروز، روزی تاریخی و سرنوشت‌ساز برای این کشور است.

عبدالله: امروز، روزی سرنوشت‌ساز برای افغانستان است
کد خبر: 389237
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۲:۲۵:۲۵

اعتمادآنلاین| دفتر عبدالله در بیانیه ای به نقل از او اعلام کرد: امروز در تاریخ افغانستان یک روز تاریخی و سرنوشت‌ساز است و از حضور شما در چنین روزی در کنار مردم افغانستان تشکر می‌کنم.

عبدالله افزود: لازم است از نقش تاریخی ناتو در مبارزه با تروریسم در افغانستان و قربانی‌های‌تان در این مسیر طولانی تشکر نماییم.

دبیرکل ناتو نیز به نوبه خود گفت: خرسندیم در این روز تاریخی و مهم در کابل و در کنار شما هستیم. امیدواریم این گام زمینه را برای استقرار صلح و ثبات دایمی در افغانستان فراهم سازد.

استولتنبرگ تاکید کرد: ناتو قضیه را از نزدیک دنبال می‌کند و در جریان مذاکرات قرار داشت. ما طبق تعهدات مان به حضور و کمک‌های خود به نیروهای مسلح افغانستان ادامه می‌دهیم. ادامه این حضور و کمک‌ها مشروط به بهبود وضعیت و شرایط در افغانستان است و تا آن زمان ما در کنار حکومت افغانستان هستیم.

عبدالله و استولتنبرگ در این دیدار بر آغاز مذاکرات بین‌ افغان ها، آتش بس دایمی و استفاده بهینه از فرصت برای دست‌ یافتن به صلح دایمی تاکید کردند.

این دیدار در آستانه امضای توافقنامه صلح آمریکا و طالبان در دوحه قطر صورت گرفت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها