مصر:‌ غیبت غیرموجه اتیوپی در نشست «سد النهضه» مایه تاسف است

وزرات خارجه مصر در بیانیه‌ای ضمن «غیرموجه» خواندن غیبت اتیوپی در نشست «سدالنهضه»، این اقدام را «مایه تاسف» قلمداد کرد.

مصر:‌ غیبت غیرموجه اتیوپی در نشست «سد النهضه» مایه تاسف است
کد خبر: 389245
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۲:۳۱:۲۶

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه مصر، امروز (شنبه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد غیبت غیرموجه اتیوپی آن هم در مرحله حساس مذاکراتِ مربوط به «سد النهضه» مایه تاسف است.

روز چهارشنبه هفته گذشته،‌ کشور اتیوپی اعلام کرده بود که در نشست‌ سه‌گانه «سد النهضه» که قرار بود در واشنگتن برگزار شود، شرکت نمی‌کند.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «صدی البلد»، وزارت خارجه مصر در بیانیه یادشده اعلام کرد که نشست «سد النهضه» در راستای دست‌یابی به یک توافق نهایی در خصوص دستورالعمل‌ سد النهضه شامل پرکردن، راه‌اندازی این سد و همچنین اجرایی کردن الزامات وارده در توافق امضاشده میان سه کشور اتیوپی، سودان و مصر (23 مارس 2015) بوده است.

وزارت خارجه مصر همچنین بیان کرد که موضع این کشور در تمام مراحل مذاکرات پنج ساله بر پایه حسن نیت و در راستای فراهم کردن مدیریت سیاسی صادقانه بوده است تا اینگونه، این توافق بتواند پاسخگوی منافع سه کشور باشد.

وزارت خارجه مصر در ادامه ضمن تشکر از نقش سازنده ایالات متحده و بانک بین‌المللی در نظارت بر مراحل مذاکرات عنوان کرد که آمریکا و بانک بین‌المللی در تکمیل متن نهایی توافق نقش بسزایی داشته‌اند.

در بیانیه یادشده آمده است که مصر با امضای توافق، نشان داده که در راستای تحقق اهداف این توافق جدی است و از دو کشور دیگر (اتیوپی و سودان) می‌خواهد که در اعلام پذیرش این توافق، مصر را الگوی خود قرار دهند و در سریعترین زمان توافق یادشده را امضا کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها