مرضیه جعفری، سرمربی تیم فوتبال زنان شهرداری بم، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تعطیلی لیگ با وجود شیوع بیماری کرونا، تاثیر مثبت خواهد داشت/ تمام موارد لازم بهداشتی را رعایت کنیم تا مشکلی برای بازیکنان پیش نیاید/ من تا به حال نشنیده‌ام که موردی از ابتلا به کرونا در فوتبال زنان گزارش شده باشد

بالاخره انتقادات جواب داد و روز شنبه 9 اسفند رسماً اعلام شد که بازی‌های لیگ برتر فوتبال زنان به دلیل شیوع ویروس کرونا تا بعد از تعطیلات عید نوروز تعطیل خواهد بود. به نظر می‌رسد در شرایط فعلی این منطقی‌ترین تصمیم است و احتمال شیوع بیماری در بین فوتبالیست‌های زن را کاهش خواهد داد.

تعطیلی لیگ با وجود شیوع بیماری کرونا، تاثیر مثبت خواهد داشت/ تمام موارد لازم بهداشتی را رعایت کنیم تا مشکلی برای بازیکنان پیش نیاید/ من تا به حال نشنیده‌ام که موردی از ابتلا به کرونا در فوتبال زنان گزارش شده باشد
کد خبر: 389259
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- در روزهایی که شیوع ویروس کرونا ورزش ایران را با بحران جدی روبه‌رو کرده و در شرایطی که فدراسیون فوتبال حاضر به تعطیلی لیگ برتر فوتبال مردان نیست، لیگ برتر زنان پس از انتقادات فراوان بالاخره تعطیل شد.

قرار بود هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال زنان جمعه 9 اسفند طبق برنامه برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. پیش از این مربیان، بازیکنان و داوران اعتراض خود را نسبت به ادامه بازی‌ها در چنین شرایطی اعلام کرده و حتی داوران ابلاغ‌های خود را به کمیته داوران برگردانده بودند.

روز شنبه 9 اسفند رسماً اعلام شد که بازی‌های لیگ برتر فوتبال زنان به دلیل شیوع ویروس کرونا تا بعد از تعطیلات عید نوروز تعطیل خواهد بود.

بالاخره انتقادات جواب داد و روز شنبه 9 اسفند رسماً اعلام شد که بازی‌های لیگ برتر فوتبال زنان به دلیل شیوع ویروس کرونا تا بعد از تعطیلات عید نوروز تعطیل خواهد بود. به نظر می‌رسد در شرایط فعلی این منطقی‌ترین تصمیم است و احتمال شیوع بیماری در بین فوتبالیست‌های زن را کاهش خواهد داد ( بیشتر بخوانیم ).

اعتمادآنلاین درباره تعطیلی لیگ فوتبال زنان و شرایط بازیکنان و باشگاه‌ها با مرضیه جعفری، مربی تیم شهرداری بم، صدرنشین لیگ، گفت‌وگویی ترتیب داده که در ادامه می‌خوانید:

***

*نظر شما در مورد تعطیلی لیگ با توجه به شرایط فعلی چیست؟

نظر من مثبت است. در شرایط فعلی و با وجود شیوع بیماری کرونا تعطیلی لیگ قطعاً می‌تواند تاثیر مثبت بگذارد.

شهرداری بم

به بازیکنان اجازه رفت‌وآمد به مراکز پرجمعیت را نمی‌دهیم

*وضعیت سلامت روحی و جسمی بازیکنان تیم چگونه است؟

ما به بچه‌ها اجازه رفت‌وآمد به مراکز پرجمعیت را نمی‌دهیم. بیشتر در محل اقامت‌شان هستند. تمرینات ادامه دارد و سعی می‌کنیم تمام موارد لازم را از نظر بهداشتی رعایت کنیم تا مشکلی برای بچه‌ها پیش نیاید.

*آیا کسی از بازیکنان فوتبال زنان تا به حال مشکوک به کرونا بوده؟

من تا به حال نشنیده‌ام که موردی در فوتبال زنان گزارش شده باشد. بازیکنان تیم ما هم از نظر روحی و جسمی در سلامت کامل هستند و علائمی از بیماری کرونا ندارند. ان‌شاءالله به این بیماری مبتلا نخواهند شد.

سفر تیم‌های زنان ریسک بیماری را بالا می‌برد

*به نظر شما تعطیلی لیگ ریسک شیوع بیماری در بین ورزشکاران را کمتر خواهد کرد؟

قطعاً همین‌طور است. با توجه به اینکه اعزام تیم‌ها در فوتبال زنان بیشتر زمینی است بعد مسافت باعث می‌شد ریسک بیماری بالا برود. من از گلاره ناظمی تشکر ویژه می‌کنم که به خاطر سلامت بازیکنان لیگ را تعطیل کردند.

به نظر می‌رسد با بالا گرفتن بحران شیوع کرونا در ایران و هشدار مسئولان و پزشکان تصمیمی مشابه تعطیلی لیگ فوتبال زنان برای لیگ فوتبال مردان و بقیه رشته‌های ورزشی نیز در نهایت اجتناب‌ناپذیر باشد. اما حالا زمان مناسب برای تصمیم‌گیری در این شرایط بحرانی نکته حیاتی است و می‌تواند ریسک شیوع بیماری را حداقل در جامعه ورزشی کاهش دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها