کد خبر: 389267
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۲:۵۷:۲۰
| |

اله‌مراد عفیفی‌پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

تمام شناورهای ورودی به هرمزگان پیش از پهلوگیری قرنطینه و کنترل می‌شوند

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوک یا مبتلا به ویروس "کرونا"در بنادر هرمزگان مشاهده نشده است.

تمام شناورهای ورودی به هرمزگان پیش از پهلوگیری قرنطینه و کنترل می‌شوند
کد خبر: 389267
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۲:۵۷:۲۰

اعتمادآنلاین| اله‌مراد عفیفی‌پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ظهر امروز(دهم اسفندماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام شناور‌های ورودی به بندر پیش از پهلوگیری قرنطینه و مورد بازرسی مسئولان بهداشتی قرار می گیرند تصریح کرد: کشتی‌ها تنها با اجازه مسئولان بهداشتی اجازه ورود به بندر و پهلوگیری را می‌یابند.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در بندر شهید رجایی برای مقابله با ویروس "کرونا" اظهار کرد: تمامی پرسنل بندر که در ارتباط با شناور‌ها هستند آموزش های لازم را به منظور پیشگیری از ویروس کووید 19 فرا گرفته و تجهیزات حفاظت فردی مناسب در اختیار آن‌ها قرار داده شده است.

عفیفی پور ضمن اشاره به تشکیل کارگروه ویژه در حوزه دریایی و بندری استان با هدف مقابله و پیشگیری ویروس کرونا، آموزش و اطلاع رسانی درباره چگونگی حفاظت در برابر بیماری یاد شده را تنها محدود به بخش دولتی ندانست و افزود: پرسنل شرکت‌های بخش خصوصی فعال در بندر شهید رجایی نیز برای مقابله با بیماری کرونا آموزش‌های لازم را دریافت کرده اند.

وی نصب بنر و توزیع بروشور‌های آموزشی را از دیگر اقدامات اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان برشمرد و گفت: بطور طبیعی علاوه بر خدمه کشتی های خارجی، روزانه رفت و آمد خیل عظیم رانندگان را از اقصی نقاط کشور جهت حمل و نقل کالا در بنادر استان شاهد هستیم هدف از توزیع برشورو اقدامات مشابه این است که مراجعینی که کمتر به شبکه های اطلاع رسانی دسترسی دارند بتوانند از این طریق موارد پیشگیرانه رارعایت و به توصیه های بهداشتی مسئولان امر عمل نمایند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه تاکنون با مورد مشکوک یا مبتلا به "کرونا" در بنادر استان مواجه نشده ایم، اظهار کرد: اطلاع رسانی در این خصوص بر عهده مسئولان بهداشت و درمان کشور است اما به صورت کلی می‌توان اعلام کرد که خوشبختانه تا این لحظه هیچ مورد مشکوک یا مبتلا به ویروس "کرونا"در بنادر استان هرمزگان مشاهده نشده است.

عفیفی پور گفت: ابلاغ افزایش تجهیزات حفاظت فردی جهت مراقبت از کارکنان در معرض خطر به کلیه شرکتها و همچنین استقرار تیم های از دانشگاه علوم پزشکی استان و اجرای اقدامات کنترلی نظیر تب سنجی اتباع کشورهای مختلف به شکل 24 ساعته از مهمترین اقداماتی است که با محوریت کارگروه مقابله با پیشگیری و کنترل انتشار ویروس کووید19 در بنادر هرمزگان در حال انجام می باشد.

وی آموزش پرسنل، ضدعفونی کردن مستمر شناور‌های مسافری و سالن مسافری را از دیگر اقدامات اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در جهت مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه تردد مسافران در بنادر مسافری استان طی هفته گذشته روندی کاهشی را تجربه کرده است، افزود: از هموطنان خواهشمندیم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی از انجام سفر‌های غیر ضرور اجتناب ورزیده و درجهت ریشه کنی این ویروس ضمن رعایت نکات بهداشتی با مسئولین بهداشت و درمان همکاری کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها