کد خبر: 389288
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۳:۲۸:۴۷
| |

غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه:

تجهیزات میدان فناوری اطلاعات قوه قضائیه باید به روز شود

معاون اول قوه قضاییه در مراسم تکریم و معارفه رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: تجهیزات میدان فناوری اطلاعات قوه قضائیه باید به روز شود.

تجهیزات میدان فناوری اطلاعات قوه قضائیه باید به روز شود
کد خبر: 389288
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۳:۲۸:۴۷

اعتمادآنلاین| غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه، در مراسم تکریم و معارفه رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اهمیت مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی، بیان کرد: پذیرش مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی از یک طرف افتخار است؛ چراکه خداوند به فرد توفیق می‌دهد در نظام جمهوری اسلامی برای نظام، اسلام و مردم خدمت کند و از یک طرف مسئولیت سنگینی است که اگر فرد نتواند به درستی آن را انجام دهد، می‌تواند وبالی بر گردن انسان باشد.

وی تصریح کرد: آقای شهریاری همت کرد و در قوه قضاییه کار بزرگ الکترونیکی شدن دستگاه قضایی را پایه گذاری کرد. آن موقع کارهایی شده بود؛ اما اگر بگویم در حد صفر بود، سخنی به گزاف نگفته‌ام، او کار را شروع کرد.

وی ادامه داد: آقای شهریاری در این فضا حرکت می‌کرد و این در شرایطی بود که می‌بایست یک تنه عمل می‌کرد و کار بسیار بزرگی را در این میدان به انجام رساند و البته کار به نقطه مطلوب رسیده است؛ اما هنوز خیلی از راه مانده است.

محسنی اژه‌ای افزود: شهادت می‌دهم که آقای شهریاری در طول یک دهه به تنهایی یک بار سنگین را به دوش گرفت و به خوبی جلو برد،گاهی برای گرفتن یک آمار از پرونده‌های حقوقی، کیفری و یا دادگاه‌های تجدید نظر و بدوی باید هفته‌ها و ماه‌ها به صورت تلفنی و کتبی تلاش می‌کردیم؛ اما امروز آمار به راحتی در دسترس مدیران هست. بنده به سهم خودم از زحمات آقای شهریاری و همکارانشان تشکر می‌کنم؛ چرا که این بار سنگین را با کمک همکاران خویش بر دوش گرفتند.

وی با بیان اینکه مدیران جمهوری اسلامی ایران حسب وظیفه و تکلیف مسئولیت را می‌پذیرند و این موضوع در پیشرفت امور بسیار موثر است گفت: از دکتر زارع پور که امروز این مسئولیت را عهده دار می‌شوند، بی نهایت تشکر می‌کنم از ایشان درخواست و اصرار شد که در این مسئولیت باشند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: آقای زارع پور با تجربه و متخصص در این حوزه است و از نظر علمی و اجرایی و تجربی روی این موضوعات کار کرده است؛ به طوری که مدارج علمی و تجربی در این کارها دارد و لذا از او تشکر می کنم که این مسوولیت را پذیرفت. باید تلاش کنید با همکاری همکاران باقیمانده راه را با وجود مشکلات و کمبودها ادامه بدهید.

وی گفت: تجهیزات این میدان باید به روز شود و در این مسیر آنقدر علم رو به تحول است که به عنوان مثال اگر سال قبل فلان دستگاه خوب بود، ممکن است امروز کارایی لازم را نداشته باشد که در این زمینه نیازمند بودجه‌های خاصی هستیم، برخی می‌گویند این جزو بودجه جاری و تملک دارایی است؛ اما این موضوع فراتر از هر دوی اینهاست و باید با نگاه ویژه و جدید اگر لازم است، قانون و دستورالعمل ایجاد شود و مدیران، دولت و مجلس در این زمینه توجیه شوند.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: در این زمینه جهادگونه و با سماجت باید مسائل را پیگیری کرد. از خداوند مسئلت دارم که به شما در این مسیر کمک کند و با نیت خالص و علم و تجربه‌ای که دارید، ان‌شاالله موفق خواهید شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها