کد خبر: 389301
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۳:۴۳:۴۴
| |

رییس‌جمهور افغانستان: صلح با طالبان مشروط است

«محمد اشرف غنی» رییس‌جمهوری افغانستان در آستانه امضای توافق‌نامه صلح آمریکا و طالبان اعلام کرد که این توافقنامه مشروط است و اگر طالبان از جنگ دست نکشند، رفتار آمریکا با آنها نیز تغییر خواهد کرد.

رییس‌جمهور افغانستان: صلح با طالبان مشروط است
کد خبر: 389301
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۳:۴۳:۴۴

اعتمادآنلاین| «محمداشرف غنی» در ویدئو کنفرانسی با استانداران افغانستان گفت امضای توافق‌نامه آمریکا با طالبان مشروط است و از هر مرحله به مرحله دیگری که با طالبان می رویم، شرط داریم.

رییس‌جمهوری افغانستان گفت روابط ما با جهان بسیار مهم است و تمام پیمان‌ها و قراردادهای این کشور با جامعه جهانی به آمریکا و سازمان ناتو، پابرجاست.

او افزود: سیاست خارجی افغانستان روشن است، این کشور دوست و دشمن دایمی ندارد تنها منافع افغانستان دایمی است.

اشرف غنی گفت: با توجه به تغییراتی که در منطقه آمده است، ما به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که کشور ما را عمق راهبردی خود قرار دهد.

رئیس جمهور غنی تصریح کرد: امروز افغانستان، کشور پنج سال گذشته نیست، امروز 94 در صد عملیات ها علیه تروریست ها نیروهای افغان رهبری می کنند.

او گفت: در نشست اخیر وزرای دفاع سازمان ناتو، تاکید شد که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان هیچگاه فراموش نمیشود و مورد حمایت کامل آنان قرار خواهد داشت.

اشرف غنی گفت: دولت افغانستان با داعش و سایر گروه‌های تروریستی هیچ گونه آتش بس نخواهد داشت و طالبان باید خود را از آنان جدا سازند .

این اظهارات در حالی مطرح شده است که قرار است امروز توافق‌نامه صلح آمریکا و طالبان با حضور شماری از مقامات کشورهای منطقه و جهان در دوحه امضا شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها