کد خبر: 389311
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۴:۰۴:۰۴
| |

وزیر دفاع افغانستان: اگر طالبان شروط توافق را نقض کند، احتمال لغو آن وجود دارد

سرپرست وزارت دفاع افغانستان می‌گوید توافق‌ با طالبان مشروط است و اگر این گروه تعهداتش را نقض کند، احتمال لغو آن وجود دارد.

وزیر دفاع افغانستان: اگر طالبان شروط توافق را نقض کند، احتمال لغو آن وجود دارد
کد خبر: 389311
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۴:۰۴:۰۴

اعتمادآنلاین| اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع افغانستان که در مراسم امضای اعلامیه مشترک همکاری‌های بلندمدت آمریکا و ناتو با دولت افغانستان در ارگ ریاست جمهوری حضور دارد، گفت: توافقنامه‌ای که قرار است در دوحه امضا شود، استوار بر شرایط است. ما در حالی که امیدوار هستیم کاهش خشونت به یک آتش‌بس و صلح سراسری در افغانستان بینجامد، اما اگر طالبان بخواهند شرایط را نقض بکند این توافق هر لحظه احتمال شکستش وجود دارد.

سازمان عفو بین‌الملل هم در واکنش به امضای توافقنامه میان آمریکا و طالبان نوشت با توجه به اینکه آمریکا و طالبان در حال امضای تفاهم‌نامه صلح در دوحه هستند، حقوق بشر باید در قلب روند صلح قرار داشته باشد.

در بیانیه این نهاد آمده است که هیچ کسی به اندازه مردم افغانستان در آرزوی صلح نیست، مردمی که برای بیشتر از چهار دهه از جنگ رنج برده‌اند.

او افزود: در روند صلح توسط طرف‌های درگیر در افغانستان، نباید که صدای قربانیان در نظر گرفته نشود.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد که این صلح باید حقوق زنان، دختران و اقلیت‌های مذهبی را در این کشور تضمین کند. این نهاد افزود که با توجه به چالش‌های موجود در افغانستان، این کشور دستاوردهای زیادی در زمینه حقوق بشر و سایر موارد داشته که باید حفظ شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها